E-shopy lákají na Black Friday, nabídnou až 80% slevy. Hitem je elektronika

Oproti loňsku se zvýší až o desítky procent zájem o tzv. Black Friday. Spouští ho především velké e-shopy, ty malé už nalákaly zákazníky na Den dopravy zdarma.

Na tisíce zlevněných položek lákají letos velké české e-shopy v rámci Black Friday. I když se jedná o marketingový svátek, který je převzat z amerických kamenných obchodů, pozornost přiláká každým rokem stále více Čechů v prostředí online. Mohou totiž ušetřit až 80 % z původní ceny. Velkým hitem bude také letos elektronika a v nabídce budou zastoupeny i světoznámné značky. Server Podnikatel.cz proto zjišťoval, jaké jsou letošní podmínky.

Alza.cz

Největší český e-shop Alza.cz svůj černý pátek již má. Začal včera a potrvá 7 dní, do nedělní půlnoci 29. listopadu 2015. Slevy dosahují až 80 % a zahrnují produkty napříč celým sortimentem Alzy, tedy nejen elektroniku, ale také domácí spotřebiče, hračky, parfémy, šperky, sportovní potřeby, drogerii a elektronický obsah. 

V letošním roce bude akce Black Friday u Alzy svým rozsahem historicky největší. Zákazníkům bude k dispozici 44 tisíc kusů položek se slevou v celkové hodnotě několika desítek milionů korun. Novinkou jsou zcela nové produktové kategorie, ze kterých mohou zákazníci vybírat, jako například drogerie, sport nebo smart produkty, říká mluvčí Alza.cz Šárka Jakoubková. 

Ta se zároveň pochlubila již prvními výsledky včerejšího dne. Do slevové akce pustila Alza.cz také oblíbenou herní konzoly Sony Playstation 4. Stovky kusů zákazníci vykoupili během dvou hodin od zahájení prodeje. Potvrzuje se tak fakt, že největší zájem je o elektroniku, která byla hitem i v loňském roce. V loňském roce lákaly hlavně telefony, tablety, příslušenství a doplňky k počítačům a elektronice. Nejúspěšnější položky byly pryč doslova během minuty, potvrzuje Jakoubková. 

Mall.cz

Další z velkých českých e-shopů Mall.cz letos zlevní v rámci Black Friday pouze top 75 produktů. Slevy se budou pohybovat v řádu desítek procent, ty maximální dosáhnout až 80 %. V akci budou ale i stovky další produktů napříč celým sortimentem, řekla serveru Podnikatel.cz mluvčí Mall.cz Michaela Gregorová

Ta zároveň potvrdila, že tato slevová akce měla v loňském roce pro Mall.cz úspěch v podobě 120% nárůstu objednávek. Stejně jako Alza.cz i Mall.cz nesází pouze na jeden jediný slevový den. Po úspěchu loňské akce MALL.CZ spojí Black Friday se Cyber Monday a akce poběží od čtvrtka až do pondělí, doplnila pro Podnikatel.cz Gregorová. 

CZC.cz

Elektroniku v rámci akce Black Friday zlevní i CZC.cz. Ten jako jediný se chlubí, že nabídne „pravý“ Black Friday. Akce odstartuje opravdu až na černý pátek, 27. listopadu. 

Zlevněné produkty nabídne CZC.cz ve všech hlavních kategoriích počínaje notebooky, mobilními telefony a tablety přes televize a herní konzole až po příslušenství a další elektroniku. Zaměřovat se bude zejména na produkty, které zákazníci tradičně pořizují sobě nebo svým blízkým pod vánoční stromeček. 

V rámci Black Friday jsme si pro zákazníky letos připravili více než 800 produktů se slevami až 80 %. Stejně jako v minulém roce neodstartujeme všechny slevy s úderem půlnoci, ale budeme je postupně spouštět v průběhu pátečního dne, představuje průběh Black Friday Kamil Demuth, marketingový ředitel CZC.cz. Ten zároveň prozradil, jak vlastně e-shopy vydělávají na Black Friday. Slevy si totiž domlouvají přímo s jednotlivými výrobci na omezený počet kusů. Jinak by nebylo možné v našem nízkomaržovém byznysu slevovou akci typu Black Friday uspořádat, doplnil Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz.

widgety

Server Podnikatel.cz také zjistil, že u CZC.cz nebudou v letošním Black Friday chybět ani světoznámé značky. Slevy e-shop nabídne i na produkty se značkou Apple nebo Samsung. 

Šílenství s miliardovými tržbami v USA

Black Friday je každoroční předvánoční akcí v USA, která probíhá vždy v pátek po Dni díkuvzdání. Brzy v pátek, většinou v 6 hodin ráno (v posledních letech v rámci konkurenčního boje některé obchody zahajují prodeje již v 5 či 4 hodiny ráno), se otevřou kamenné obchody, které zákazníkům nabídnou určitý počet zlevněného zboží. Ti pak kolikrát mezi sebou soutěží o to, kdo rychleji doběhne k nabízenému zboží v akci a stihne ho zakoupit. Tržby obchodníků běžně dosahují desítky miliard dolarů. 

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 11. 2015 15:16

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+