Hlavní navigace

E-shopy musejí vracet i poštovné

Evropský soudní dvůr si došlápl na české e-shopy. Ty v případě, že klient odstoupí od smlouvy, často vrací nižší částky než by měly. Pokud zasílají zboží poštou a účtují si poštovné, v případě odstoupení od smlouvy by české e-shopy měly vracet právě i poštovné. Jak upozorňuje časopis dTest, většina českých e-shopů poplatky za poštovné skutečně nevrací. A zákazníci? Ti se tomu zatím nebrání, protože neví, že takové právo mají, komentuje rozhodnutí soudu Jan Votočka, právní poradce dTestu.

Podle něj spotřebitel ze zákona nese pouze náklady spojené s vrácením zboží, tedy za zaslání zboží zpět prodejci. Většina zákazníků se však těchto částek vůbec nedomáhá, protože netuší, že je mají právo požadovat, říká Votočka.

Internetové obchody však budou muset svou praxi změnit. V opačném případě jim hrozí citelná sankce ze strany České obchodní inspekce.

Našli jste v článku chybu?
6. 10. 2011 12:41
Petr B (neregistrovaný)
a co kdyby se naúčtovalo poštovné ale změnilo na službu (např MANIPULAČNÍ POPLATEK, NEBO VYŘÍZENÍ ZAKÁZKY ), tim pádem se jedná o službu a dle zákona od již proběhlé služby odstopit nelze, tim padem by se vraceli penize jen za zboží.
5. 10. 2011 22:38
Eliška (neregistrovaný)
A co jsou to tedy ty "skutečně vynaložené náklady", na jejichž vrácení máme jako e-shop právo, když to není poštovné?