EET chceme, narovná trh. Nechceme asijský styl podnikání, tvrdí AČTO

Do politiků i médií se opřela Asociace českého tradičního obchodu. V otázce kolem EET prý zkreslují informace. Situaci přirovnává k potrefené huse.

Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) nemění své názory jako počasí. To je hlavní zpráva zmíněné asociace, která se ostře obula do politiků i médií kvůli elektronické evidenci tržeb (EET). Tu asociace podporuje, protože podle ní narovná trh.

Zrod zákona a jeho přijetí jsme podpořili v prvé řadě proto, že je pro nás v současnosti jedinou šancí jak narovnat neutěšené poměry na českém trhu, kde jasně vítězí nepoctivost, vyhýbaní se dodržování základních legislativních pravidel a neetické chování v konkurenčních vztazích, říká předseda AČTO Zdeněk Juračka, ještě do roku 2014 prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu.

Zkreslování informací připomíná potrefenou husu

Podle něj situace kolem zkreslování informací kolem EET na politické scéně za podpory některých médií připomíná potrefenou husu, která se z posledních sil snaží vrátit do zabydleného hnízda. Juračka u té příležitosti připomněl, že nové ústupky, které se v oblasti EET plánují, jsou pouze závanem blížících se voleb.

Čtěte také: Dobrá zpráva pro e-shopy, dobírka bude vyloučena z #EET

Musí zde platit buď všichni, nebo nikdo! ostře komentoval změny v EET Radek Horák ze sítě prodejen ENAPO. Ten připomeněl, že český trh potřebuje evidenci tržeb víc, než kdy jindy. Ty poctivé to posílí a ti ostatní nechť se přizpůsobí a snaží se podnikat dle platných norem a pravidel a vytvořit tak tržní prostředí, odpovídající vyspělé společnosti a nikoliv asijskému stylu podnikání, říká Horák.

Chtěli jsme větší slevu na dani, neuspěli jsme

AČTO, která je EET nakloněna, zároveň chtěla u ministra financí Andreje Babiše získat slevu na dani ve výši nákladů na pořízení příslušného vybavení pro EET. Zdeněk Juračka však u Babiše neuspěl: Zdůrazňoval jsem, že ti, co neodvádí v našem oboru podnikání daně, a je jich bohužel hodně, by třeba s trochou sarkasmu uvítali, kdyby si mohli náklady na pořízení vybavení pro EET z daní odečíst. Možná by je to inspirovalo k tomu, aby nějaký ten zisk vytvořili či vykázali, říká na závěr předseda AČTO Juračka.

widgety

Čtěte také: Havlíček: Také v #EET je skulina jak vrata. Kdo bude chtít podvádět, bude

Asociace českého tradičního obchodu vznikla v červenci 2014. V současnosti má AČTO 19 členů a reprezentuje téměř 7 tisíc prodejen s 30 tisíci zaměstnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 7. 2016 9:41

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+