Eseróčka jsou v Česku stále nejrozšířenější. Je v nich ale málo peněz

V Česku je minimum akciovek, nejoblíbenější právní formou jsou stále společnosti s ručením omezeným. Jsou ale rizikem, čtěte proč.

Ke konci února bylo v Česku celkem 361 166 kapitá­lových firem. Více než 93 % z nich tvoří společnosti s ručením omezeným (s. r. o.) a zbytek akciové společnosti. Vyplývá to z údajů České kapitálové informační agentury (ČEKIA). Eseróčka jsou tak v Česku dlouhodobě nejoblíbenější právní formou pro podnikání v České republice. Je to hlavně kvůli jednoduchosti a nízké kapitálové náročnosti při založení. Čtěte více: Činnost jednatele eseróčka se v roce 2012 mění. Tady je přehled změn

Za poslední tři roky, kdy ČEKIA tyto statistiky detailně sleduje, se zvýšil podíl společností s ručením omezeným na tuzemské podnikatelské základně z 92,52 % v roce 2008 na 93,13 % v roce 2011. To souvisí s rostoucím významem malého a středního podnikání pro českou ekonomiku, doplnila Petra Štěpánová, analytička ČEKIA.

Ta zároveň upozornila, že 88 % společností s ručením omezeným má registrovaný kapitál pouze ve výši zákonného minima, tj. 200 000 Kč, resp. 100 000 Kč. Mezi lety 2008 až 2011 navíc poklesl průměrný registrovaný kapitál společností s ručením omezeným z 2,4 milionu korun na 2,1 milionu korun. Čtěte také: Víte, co se v roce 2012 změní v obchodním právu?

Pro stabilitu firem je velmi důležitá skutečná struktura aktiv a pasiv (majetku a závazků). Z pohledu běžné obchodní činnosti však může být ručení kapitálem ve výši 200 000 Kč v případě většiny společností s ručením omezeným nedostatečné. Takto podkapitalizované firmy navíc mohou, obzvlášť v době ekonomické krize, přinášet zvýšená rizika pro své obchodní partnery, doplňuje Alena Seoud, country manažerka skupiny Bisnode AB, jejíž součástí je i Česká kapitálová informační agentura. Čtěte více: Co dělat, když je eseróčko zralé do šrotu?

Foto: www.isifa.com

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 3. 2012 10:16

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+