Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Evropská kampaň na podporu ekologického zemědělství následuje kampaň domácí

Evropská komise připravila informační kampaň na podporu ekologického zemědělství. Primárně propaguje ekologické potraviny a snaží se zvyšovat důvěru spotřebitelů v tyto produkty. Hlavní cílovou skupinou jsou mladí lidé a děti. Ekologické zemědělství. Šetrné k přírodě, prospěšné pro vás, zní heslo celé kampaně. Ministr zemědělství Petr Gandalovič kampaň, podle vládních internetových stránek, vítá.

V celé Evropské unii i v České republice počet ekologicky hospodařících zemědělců, zpracovatelů, producentů i dovozců ekologických potravin roste. V Česku například bylo na konci roku 2006 152 výrobců biopotravin, o rok později 253 a aktuálně 375, tvrdí vláda. Informace o kampani a především o ekologickém zemědělství v Evropské unii lze najít v češtině na internetových stránkách Evropské komise http://ec.euro­pa.eu/agricul­ture/organic/ho­me_cs.

V březnu 2008 odstartovalo domácí kampaň na propagaci biopotravin také Ministerstvo zemědělství ČR. V průběhu třech let chce do propagace ekologického zemědělství a do zvýšení informovanosti spotřebitelů investovat 28 milionů korun. Trh s biopotravinami má v ČR velký potenciál. V současné době asi jen 5 % spotřebitelů kupuje biopotraviny pravidelně, dalších 25 % občas. Spotřeba biopotravin na jednoho obyvatele byla v loňském roce asi 126 Kč. Odhadujeme, že po skočení kampaně se tato čísla znásobí, již v současné době je podnikání v oblasti biopotravin jednou z nejperspektiv­nějších podnikatelských příležitostí, řekl při zahájení kampaně ministr zemědělství Petr Gandalovič. Také ministerstvo připravilo pro kampaň speciální internetové stránky www.jimebio.cz.

Business server Podnikatel.cz zjišťoval, jak se žije ekozemědělcům na ekofarmě. Čtěte více: Reportáž: Starosti zemědělců na ekofarmě

Našli jste v článku chybu?