Hlavní navigace

Evropská kampaň na podporu ekologického zemědělství následuje kampaň domácí

Evropská komise připravila informační kampaň na podporu ekologického zemědělství. Primárně propaguje ekologické potraviny a snaží se zvyšovat důvěru spotřebitelů v tyto produkty. Hlavní cílovou skupinou jsou mladí lidé a děti. Ekologické zemědělství. Šetrné k přírodě, prospěšné pro vás, zní heslo celé kampaně. Ministr zemědělství Petr Gandalovič kampaň, podle vládních internetových stránek, vítá.

V celé Evropské unii i v České republice počet ekologicky hospodařících zemědělců, zpracovatelů, producentů i dovozců ekologických potravin roste. V Česku například bylo na konci roku 2006 152 výrobců biopotravin, o rok později 253 a aktuálně 375, tvrdí vláda. Informace o kampani a především o ekologickém zemědělství v Evropské unii lze najít v češtině na internetových stránkách Evropské komise http://ec.euro­pa.eu/agricul­ture/organic/ho­me_cs.

V březnu 2008 odstartovalo domácí kampaň na propagaci biopotravin také Ministerstvo zemědělství ČR. V průběhu třech let chce do propagace ekologického zemědělství a do zvýšení informovanosti spotřebitelů investovat 28 milionů korun. Trh s biopotravinami má v ČR velký potenciál. V současné době asi jen 5 % spotřebitelů kupuje biopotraviny pravidelně, dalších 25 % občas. Spotřeba biopotravin na jednoho obyvatele byla v loňském roce asi 126 Kč. Odhadujeme, že po skočení kampaně se tato čísla znásobí, již v současné době je podnikání v oblasti biopotravin jednou z nejperspektiv­nějších podnikatelských příležitostí, řekl při zahájení kampaně ministr zemědělství Petr Gandalovič. Také ministerstvo připravilo pro kampaň speciální internetové stránky www.jimebio.cz.

Business server Podnikatel.cz zjišťoval, jak se žije ekozemědělcům na ekofarmě. Čtěte více: Reportáž: Starosti zemědělců na ekofarmě

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Jste stále nemocní? Chybí vám zinek

Jste stále nemocní? Chybí vám zinek

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Lupa.cz: 10 nejlepších aplikací s otevřenými daty

10 nejlepších aplikací s otevřenými daty

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno: Hisense a Sencor

ČRa DVB-T2 ověřeno: Hisense a Sencor

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy