Facebook koupí za 16 miliard dolarů WhatsApp, firmu s 50 zaměstnanci

Když chtěl Google vloni koupit WhatsApp, mluvilo se o částce okolo miliardy dolarů. Facebook nyní zaplatí o řád více, za WhatsApp může dát až 19 miliard dolarů.

Facebook před dvěma dny oznámil, že se dohodl na převzetí chatovací aplikace WhatsApp. Celková cena se může vyšplhat až na 19 miliard dolarů. Facebook zaplatí rovnou 12 miliard dolarů ve svých akciích a 4 miliardy dolarů v hotovosti. Zároveň mohou zaměstnanci WhatsAppu získat další 3 miliardy dolarů v akciích. Aby však na peníze dosáhli, musí ve společnosti po dokončení koupě vydržet ještě další čtyři roky.

WhatsApp brzy dosáhne na metu miliardy uživatelů

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Facebook koupí aplikaci WhatsApp.

Facebook se touto nabídkou snaží udržet všechny klíčové zaměstnance, kteří WhatsApp spravují. Samotný WhatsApp v současnosti zaměstnává něco lehce přes 50 zaměstnanců. O koupi aplikace WhatsApp usiloval před časem i Google, hovořilo se však “jen” o částce jedné miliardy dolarů a k obchodu nakonec nedošlo. Nabídka Facebooku byla ovšem o řád jinde a tentokrát již majitelé “ne” neřekli. Pokud akvizici schválí úřad, získá Facebook největšího konkurenta své služby Messenger. Mobilní IM klient WhatsApp umožňuje posílání textových zpráv a multimediálních souborů. Měsíčně službu využije 450 milionů aktivních uživatelů, přičemž 70 % z tohoto počtu ji využívání denně. Každý den navíc službě přibývá milion nových uživatelů. 

Čtěte také na Lupa.cz: Facebook koupí WhatsApp, za soka Messengeru dá 16 miliard USD

Není bez zajímavosti, že WhatsApp nemá jediného marketéra, reklama funguje samospádem. I nadále by měla aplikace WhatsApp fungovat nezávisle na Facebooku. Otázkou zůstává, zda se nějak pozmění obchodní model. V současnosti se platí za její využití roční poplatek. První rok mají uživatelé zdarma a následně ročně platí 0,99 dolaru. WhatsApp se blíží hranici jedné miliardy uživatelů. Služby, které dosáhnou tohoto milníku, jsou neuvěřitelně cenné, komentoval akvizici Mark Zuckerberg, zakladatel a šéf Facebooku.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+