Finanční správa představila komiks proti krácení daně. Naváží se do ajťáků

Ten, kdo vyvíjí software na krácení daní, okrádá nás všechny. Tvrdí kreslený komiks, který zároveň podporuje elektronickou evidenci tržeb.

Finanční správa představila kreslený komiks, ve kterém formou kreslených vtipů upozorňuje na možnosti krácení daní. Komiks zároveň nabádá, aby lidé sami bojovali proti krácení daní. 

Brožura neopomněla připomenout, proč je zavedení elektronické evidence tržeb (EET) správné a jak konkrétně se například v oblasti stravování krátí tržby. Byly jednou v jednom městě dvě úplně stejné hospody a v každé z nich bylo naprosto stejné menu. I ceny byly stejné a počty zákazníků také. Zdálo se, že vše bylo bez jediného rozdílu. Až na to, že u Krátilů si mohli každý rok navíc dopřát například nový vůz a drahou dovolenou. (…) Berme si účtenky a nenechávejme se zaměstnávat načerno, uvádí Finanční správa u jednoho z příběhů. 

Celkem pak komiks obsahuje osm příběhů na motivy skutečných událostí z praxe finančních kontrolorů. Podle statistik u nás za jediný rok daňoví podvodníci nepřiznají příjmy ve výši 160 mld. korun a okradou stát o 80 mld. korun na DPH, dodává k tomu Petra Petlachová, mluvčí Finanční správy. 

Komiks na svém webu okomentoval také známý bloger Ivan (Drago) SárköziV příběhu Software na krácení daní se dozvíme, že programátoři jsou také zodpovědní za daňové úniky a na nové byrokracii spojené s EET se tak budou přímo podílet svou vinou, uvedl na svém blogu a zároveň tuto pasáž zdůraznil na svém twitteru. Provedení komiksu však chválil. 

Hlavní postavou kreslených příběhů je šejdíř Daněk Krátil, užívající si komfortu služeb státu, který mu sponzorují poctiví daňoví poplatníci. Finanční správa v jednotlivých příbězích problémy otevřeně pojmenovává, vysvětluje dopady podvodných jednání a ukazuje možnosti řešení.

Stáhněte si komiks

30 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 12. 2015 23:25

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+