Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Firemní razítko není povinnou výbavou podnikatele

I když zákazníci vyžadují po vaší firmě razítko, nemusíte si jej pořizovat. Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty totiž povinnost vybavit daňový doklad razítkem nestanovuje. Upravuje pouze to, jak má vypadat například běžný nebo zjednodušený daňový doklad, který podnikatel vystavuje při uskutečnění zdanitelného plnění bez ohledu na to, zda je či není plátcem DPH.

Mnoho podnikatelů však do pořízení razítka investuje, neboť se svým zákazníkům snaží vyhovět. Některé firmy řeší svůj problém například razítkem s nápisem „nepoužívám razítko“.

Využití razítka však svůj význam má. Podnikatel si jeho natisknutím může například ušetřit námahu s vypisováním základních identifikačních ú­dajů.

Našli jste v článku chybu?
16. 10. 2009 15:24
Pokud jde o image, tak ze subjektivního pohledu doklad s razítkem vypadá lépe. Ale hlavní výhodu vidím opravdu v tom opisování údajů. Náklady na razítka jsou v řádu stovek, ale například v při častém vypisování podacích lístků na poště je razítko k nezaplacení. Stejně tak, pokud nemáte firemní obálky, pak "plácnete" razítko vlevo nahoru a nemusíte vypisovat odesílatele. Já razítka mám a jsem spokojený :-)
12. 10. 2009 13:41
Milan Tuček (neregistrovaný)
Jsem OSVČ a mám několik živností a konkrétně dva obory podnikání. Kdybych měl mít pro každý obor razítko, (protože užívám více dodatků k obchodním názvům) asi bych se v nich nevyznal. Myslím, že podpis stačí, nebo by razítko podle vás přispělo k lepší image firmy? 12. 10. 2009 13:49 redakčně upravil Admin serveru, důvod: SPAM