Hlavní navigace

Firmy navzdory recesi náklady nesnižují

Přestože se ekonomická recese dotkla většiny firem, přes 60 % z nich nemá žádný aktivní program na snižování nákladů. Čtvrtina společností o tom ani neuvažuje a pouze necelá pětina firem považuje snižování nákladů ze svoji prioritu. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Ernst & Young „Úsporami k prosperitě: od snižování k optimalizaci nákladů“ provedeného mezi 561 vrcholovými manažery z 11 průmyslových odvětví.

Z našeho průzkumu je zřejmé, že mnoho společností se k otázce snižování nákladů staví až příliš pasivně. Riskují tak, že na případné oživení hospodářství nezareagují včas. Přestože se z optimalizace nákladů stal v průběhu uplynulého roku jeden z klíčových úkolů podnikového řízení, společnosti se doposud zaměřily především na dočasná opatření taktického charakteru, kterými získaly většinou úspory ve výši maximálně 10 %, uvedl Petr Knap, partner oddělení podnikového poradenství Ernst & Young v České republice.

Firmy se místo optimalizace nákladů a tím i zvyšování zisku spíše stále věnují udržení či rozšiřování tržního podílu. Snížení výdajů považují za nejdůležitější především firmy z oblasti pojišťovnictví (46 %), telekomunikační společnosti a zpracovatelé ropy a zemního plynu (45 %) a realitní společnosti (44 %).

Snahu o snižování nákladů je z pohledu řízení podniku nutné považovat za naprostou samozřejmost. Pozornost managementu se nyní musí přesunout k optimalizaci nákladů, která bude přínosná z dlouhodobého hlediska. Budou-li společnosti na tuto problematiku nahlížet pouze jako na přechodnou a nepříjemnou záležitost, vystavují se riziku, že je konkurence předstihne, dodává Petr Knap. Čtěte více: Jak snížit náklady? I v krizi platí „dvakrát měř, jednou řež“.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

120na80.cz: Vitaminová abeceda

Vitaminová abeceda

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Lupa.cz: Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat