Firmy shánějí brigádníky na předvánoční období. Počet míst rychle ubývá

Šance přivydělat si v předvánočním čase se zmenšuje. Poptávka pro brigádnících ze strany firem právě vrcholí a počet míst se ztenčuje.

Firmy aktuálně poptávají brigádníky na výpomoc v předvánočním období. Poptávka potrvá maximálně pět následujících týdnů, potom již volná místa nebudou. Jak vyplývá ze statistiky portálu Jobs.cz, aktuálně zbývá zhruba 6 tisíc volných míst pro brigádníky.

Čtěte také: Dohoda o provedení práce 2012 a sociální pojištění

Nejvíce možností pro přivýdělek je v Praze, až 38 procent, dále v Jihomoravském kraji, kde je až 14 % všech nabízených brigád. Podíly zbylých regionů nepřesáhly 7 %, i v nich však byly k dispozici stovky míst. Více než polovina brigád probíhá v režimu dohody o provedení práce, brigádu na živnostenský list firmy letos omezují. Průměrná odměna za hodinu práce se v průměru pohybuje mezi 80 až 90 Kč, u některých typů brigád však přesahuje hranici 150 Kč.


Autor: www.sxc.hu

Brigády jsou většinou na dohodu o provedení práce

Během podzimu probíhá tradiční druhá špička poptávky po brigádnících, která je zcela srovnatelná se zájmem firem před letními prázdninami. Zaměstnavatelé nyní obsazují především místa související se zvýšenou aktivitou na předvánočních trzích, přibývá proto počet příležitostí v prodeji a obchodu, ve službách, v logistice a s ohledem na časté promoakce také v marketingu. S předstihem jsou již nyní obsazovány též pozice v zimních střediscích, uvedl Ondřej Mysliveček, analytik společnosti LMC, provozovatele portálů Jobs.cz a Prace.cz.

Ze všech brigád vystavených od počátku října na Jobs.cz bylo plných 52 % v režimu dohody o provedení práce. U 22 % míst zaměstnavatelé umožňovali dohodu o pracovní činnosti, spolupráce na ŽL byla uvedena jen u 11 % pozic. Mezi pětici oborů s nejvyšším počtem brigádnických příležitostí nyní patří administrativa (14,4 %), služby (13,2 %), prodej a obchod (11,6 %), marketing (8 %) a řemeslné a manuální práce (7,8 %).

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Tvorba a šíření videoobsahu

  •  
    Jak vytvořit video a na co si dát pozor
  • Jak ho naplnit vhodným obsahem
  • Kam ho umístit a jak mu získat diváky

Detailní informace o školení Tvorba a šíření videoobsahu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+