Hlavní navigace

Firmy v krizi sázejí spíše na loajální než nové zákazníky

Globální krize se ve výsledku vyhne málokomu. Firmy její dopady pociťují zvlášť silně. Většina z nich se rozhodla reagovat na situaci na trzích orientací na stávající zákazníky a zvyšování jejich loajality spíše než na získávání nových, vyplývá z průzkumu firmy SPSS, která se dotazovala 100 firem z celé Evropy.

Současná finanční krize, která podstatně ovlivňuje činnost většiny firem je nutí přizpůsobovat své chování a vývoj aktuálnímu vývoji na trzích. Jak zjistil průzkum firmy SPSS u 100 evropských firem, podniky se nyní spíše zaměřují na své stávající zákazníky a zvyšování jejich loajality, než získávání zákazníků nových. Stávajícím zákazníkům věnuje pozornost 34 % dotázaných, zatímco na hledání nových pouze 8% podíl.

Na dotaz, co považují podniky za klíčový nástroj, kterým si udrží zákazníky, odpovědělo 68 % záměrem sbírat data a analyzovat zpětnou vazbu zákazníků. Díky segmentaci a analýze loajality zákazníků získáváme mnoho užitečných informací, které nám umožňují provést praktická opatření pro efektivnější oslovování a udržení zákazníků, uvedl Jiří Boháček, koordinátor marketingového výzkumu Škoda-Auto. Podobnou strategii zaujímá například i Komerční banka. Usilujeme o budování dlouhodobých obchodních vztahů, jak se soukromými, tak podnikovými klienty. Jednu z cest, jak získat jejich zpětnou vazbu, představují průzkumy spokojenosti a loajality, vysvětlil Jiří Mastil, analytik výzkumu trhu. Zajímavé je pozorovat, jak se díky krizi trend společností proměnil. Ještě před rokem se díky informacím stejného průzkumu zaměřovalo 40 % respondentů na získávání nových zákazníků.

Podle Jana Řeháka, ředitele společnosti SPSS CR, je v péči o zákazníka a budování jeho loajality důležité, aby si firma uvědomila, že udržet stávající zákazníky je levnější, než získávat nové. Za tímto účelem by měla firma také se zákazníky udržovat nepřetržitý kontakt, aby jim dokázala co nejlépe vyhovět a následně využít i výhodu spokojeného zákazníka jako garanci jeho opětovného návratu. Investice do data miningu, nebo-li vyhodnocování zákaznických dat, je podle mého názoru ta správná investice, která snižuje náklady, zvyšuje prodej a hodnotu zákazníka včetně jeho životnosti, doplnil nakonec Řehák.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Proč vás každý zubař posílá na dentální hygienu

Proč vás každý zubař posílá na dentální hygienu

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny