Hlavní navigace

Hitem internetových nákupů se stává oblečení, pořízují si ho i muži

 Autor: 631791
Redakce 14. 3. 2013

Nejčastějším druhem zboží, které Češi nakupují přes internet, se stalo oblečení. Nejde navíc pouze o doménu žen, nákupy módy se derou do popředí i u mužů.

Prodej oblečení přes internet zažívá v Česku boom. Jak ukazuje průzkum nákupního rádce Heureka.cz, který provedl ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research, 43 % Čechů kupuje v e-shopech nejčastěji právě módu. Druhým nejčastěji nakupovaným zbožím jsou hračky a dětské zboží a třetí místo zaujímá bílá technika.

Obliba nakupování módy přes internet tak každým rokem roste. Ještě před třemi lety uvádělo módu jako nejčastější položku na internetu 36 % lidí, v loňském roce už to bylo 43 %. Móda je nejdynamičtěji rostoucí segment v rámci ecommerce. Očekáváme, že zájem lidí o nákup oblečení online nadále poroste, říká Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Čtěte také: Sedmero trendů moderních e-shopů

Pořizování oblečení přes internet už navíc není pouze doménou žen, přesto ženy, co se týká módy, stále dominují. Oblečení, doplňky nebo obuv nakoupilo na internetu 57 % žen a téměř celá třetina mužů. U žen bylo oblečení nejčastěji nakoupenou položkou, muži nakupovali více jen mobilní telefony. Z výsledků vyplývá, že se zboží rozdělilo na mužské a ženské. Toto rozdělení kopíruje nákupy mužů a žen v kamenných obchodech, vysvětluje Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Nejčastěji nakupované zboží
Jaké zboží či služby jste v průběhu minulého roku přes internet nakoupil/a? Celá ČR Muži  Ženy
Oblečení, doplňky, obuv 43 % 29 % 57 %
Dětské zboží a hračky 29 % 18 % 40 %
Bílá technika 28 % 29 % 27 %
Krása a zdraví 27 % 14 % 39 %
Knihy 26 % 18 % 33 %
Mobilní telefony a PDA 24 % 31 % 18 %
Dům a zahrada 24 % 26 % 22 %
Sportovní vybavení 22 % 25 % 20 %
Lístky na koncerty, vstupenky do kin 21 % 17 % 25 %
Dovolená 21 % 25 % 20 %

Dalším trendem internetového byznysu se stávají nákupy skrze mobilní zařízení. Podle rádce Heureka.cz překonaly přístupy z mobilních zařízení hranici 8 % ze všech přístupů.

Na internetu nakupují více muži

Už dávno též neplatí teze, že by na internetu více nakupovaly a utrácely ženy. Podle průzkumu zaplatilo vloni v e-shopech 43 % mužů částku přesahující 10 000 korun. Tuto hranici přitom pokořila pouze necelá třetina žen. Naopak čtvrtina něžného pohlaví neutratí za nákupy na internetu více než 3000 korun ročně. Tuto částku, do tří tisíc ročně, nechá na internetu jen 15 % mužů, dodává Michal Osuský.

Čtěte také: E-shopy bortí zažité tradice o utrácejících ženách. Na internetu vedou muži

Nejčastější výše útraty, kterou lidé ročně na internetu zaplatí, se pohybuje mezi pěti a deseti tisíci korunami. Tuto částku utratí zhruba čtvrtina Čechů. Výsledky potvrzuje i loňský spotřebitelský průzkum internetového obchodu v České republice Kasa.cz, podle kterého tvoří ženy pouze třetinu českých internetových zákazníků. Na Slovensku pak dokonce připadají pouze dvě ženy na 10 zákazníků.

Jak jsme v posledním roce utráceli na internetu
Částka Češi aktivní na internetu Muži  Ženy
1 – 3 000 Kč 20 % 15 % 25 %
3 000 – 5 000 Kč 18 % 16 % 20 %
5 001 – 10 000 Kč 25 % 26 % 24 %
10 001 – 20 000 Kč 20 % 24 % 17 %
20 000 Kč a více 16 % 19 % 13 %

Foto: www.isifa.com

Našli jste v článku chybu?

14. 3. 2013 16:01

Dobrý den,
čekal jsem, že se s tímto někdo ozve :-) Nicméně to chce číst celé články.. Článek o 5 druhu zboží byl pro lidi, kteří chtějí založit e-shop. Bylo zmíněno oblečení (ne obuv a doplňky, které v tomto článku spadají do jedné kategorie). Pro začínajícího podnikatele je opravdu e-shop s oblečením náročný na logistiku a pokud nemáte dostatečný vstupní kapitál, můžete brzy narazit. Neznamená to samozřejmě, že se to nedá. Můžu mýlit, ale v současnosti trvám na svém. Nicméně založte e-shop s n…

15. 3. 2013 16:46

Jiri (neregistrovaný)

"Hitem internetových nákupů se stává oblečení, pořízují si ho i muži"

No neříkejte... Dokonce i muži se oblékají? Až do dneška jsem si myslel, že muži se bez oblečení obejdou...

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

120na80.cz: Vitaminová abeceda

Vitaminová abeceda

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno: Hisense a Sencor

ČRa DVB-T2 ověřeno: Hisense a Sencor

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!