Hlavní navigace

Horší hodnocení pro Českou poštu u datových schránek

Kvalita servisu poskytovaného v souvislosti s datovými schránkami je vysoký. I přesto nižší počet pracovníků České pošty zvládá systém datových schránek na jedničku. Pouhých 17 % z nich si ví rady s žádostí o přidání oprávněné osoby do systému datových schránek. Vyplývá to z průzkumu, který byl zaměřený na kvalitu poskytování informací a služeb spojených se systémem datových schránek.

V celorepublikovém průměru dosahuje spokojenost občanů se službami hodnoty 76,93 %. Průzkum proběhl na městských úřadech a poštách ve dvaadvaceti městech po celé České republice.

Nejlépe z celého průzkumu dopadl Jihočeský kraj, kde celková spokojenost činila 86,81 %. Z měst se pak nejlepším výsledkem, a tedy také nejkvalitnějšími službami, může pyšnit Tábor s výsledkem 87,62 %.

Moderní technologie by ale nebyli nic bez kvalitního a erudovaného personálu a mám proto radost, že naši lidé tak dobře obstáli, komentoval výsledky svých úředíků Jiří Fišer, starosta města Tábor.

Menší spokojenost se službami byly pouze v Hradci Králové a ve Znojmě, kde se pohybovala pod 70 %. Nejkomplikova­nějšími oblastmi byly pro úředníky a pracovníky pošt ty, se kterými nemají dostatek zkušeností. Při běžném úkonu, jako je založení datové schránky postupovali zaměstnanci pošt a úřadů v 70 % zkušeně, ostatní požádali o radu své kolegy.

Díky průzkumu nyní víme, na které oblasti se zaměřit a co zlepšit. Výsledky nás dokonce mile překvapily, protože dle našich odhadů jsme některé ukazatele čekali o něco horší, řekl k průzkumu Petr Stiegler, poradce ministerstva vnitra pro oblast eGovernmetu.

Za městem Tábor se ve kvalitě poskytovaných služeb souvisejících s datovými schránkami umístil Chomutov, který dosáhl 86,11 %, a na třetím místě pak skončily České Budějovice s 86 %. Průzkum se uskutečnil na konci května 2011.

Našli jste v článku chybu?