I na maloměstě se dá úspěšně podnikat. V salónu si plní své sny

Vidí zákaznici jako člověka, chce ji udělat krásnou. Vidí spokojený úsměv, který ji obohacuje. To je to, na co se každé ráno těší zakladatelka salónu Michaela.

Michaela Hrušková začínala svou kadeřnickou kariéru v Praze. Poté se rozhodla přestěhovat a podnikat takzvaně na maloměstě. Otevřela spolu s matkou salón AMP Visage, ve kterém nabízí kompletní služby pro zákazníky. Kadeřnictví, kosmetiku, aromaterapii, fytoterapii, balneoterapii, pedikúru, manikúru, permanent make up a masáže. Podle jejího názoru není salón o čase, ale o kvalitě, odpočinku a zábavě. Dnešní doba je uspěchaná a my jsme tu právě proto, abychom ji alespoň trošku zpomalili. Člověk by měl jít za svým cílem, věřit si, že to, co chce, i dokáže. Důležitá je také teamová spolupráce a důvěra kolegů, popisuje svůj přístup k vedení salónu Michaela.

Malé nebo velké město, konkurence je dnes všude

Město Luhačovice zvolily majitelky záměrně. Je to lázeňské město, jezdí sem turisté. Tato myšlenka je přivedla ke koupi rodinného domu, ve kterém vybudovaly svůj vysněný salón krásy. Každý podnikatel se logicky nejprve zajímá o místo k podnikání a musí toto místo svému oboru maximálně přizpůsobit. Proto se salón nachází u hlavní cesty, kousek od centra. Fasáda domu je zvýrazněna bordó barvou a na přední straně je namalován portrét ženy. To má v prvé řadě upoutat pozornost kolemjdoucích. Interiér je vymalován teplými i studenými odstíny v kombinaci s dřevem, aby působil čistým, ale hlavně domácím dojmem. Zakladatelkami salónu byl od počátku tvořen k účelu odpočinku, relaxace, uvolnění a pocitu úplného odevzdání se do jejich profesionální starostlivosti. Důležité jsou samozřejmě i služby poskytované přímo v salónu, a těch není málo.

Michaela vzpomíná na prezentaci salónu při otevírání. Zahrnovala roznos letáků, zveřejnění reklamy v rádiu a v místním časopise. Uspořádali také Den otevřených dveří, kde se chtěli prezentovat jako team profesionálů. A nebáli se konkurence? Je jedno, jestli jste na malém nebo velkém městě, konkurence je dnes silná všude. Spíš se jedná o to, jakým způsobem chcete své služby poskytovat a jakou snahu do toho vložíte. V podnikání se střetnete se závistí a s chutí škodit a pomlouvat, říká Michaela. 

Jako správný profesionál v oboru připomíná, že důležitá je nejen reklama, ale i vzdělání a neustálé zdokonalování. Je třeba vnímat, co chtějí zákazníci, a dokázat se na trhu prosadit. Nejdůležitější je kvalita odvedené práce, kvalitní materiál, práce s láskou a pozitivní energií. Samozřejmostí je dobrá komunikace se zákazníky, kvalitní poradenství a starostlivost o vlasy, pokožku, nehty a vůbec celé tělo. To všechno vede ke správnému úspěchu v podnikání.

Zákazník není jen součást výdělku, je to osobnost

Zákazníky vnímají pracovníci salónu do hloubky a ne jen povrchově. Musíme se vcítit do jejich momentálního pocitu a stavu. Už při přivítání zákazníka je důležité, jak se prezentujete a získáváte si jeho důvěru. Podání ruky, představení a následné uvedení do salónu. Seznámení se se všemi možnostmi a procedurami, které mu můžeme nabídnout v rámci jedné budovy. Jedině spokojený, usmívající se zákazník se k nám vrací, zdůrazňuje Michaela. Začínajícím kadeřnicím by proto radila neustále rozšiřovat služby, sledovat trendy a techniky. Učit se a zdokonalovat na školeních a stážích. Zkrátka neustále se rozvíjet. 

Praxe je velmi důležitá. Jste zodpovědný za to, co děláte, zákazník do vás vkládá důvěru a pouští vás do svého vnitřního já. Snažím se dělat svou práci, jak nejlépe umím. Kadeřnictví je můj celoživotní koníček, který jsem si vysnila od dětství. Naplňuje mě a přináší mi radost. Zkušenosti Michaela získala i z módních přehlídek, ze soutěží (3. místo v rámci České republiky), ale i lektorství. Její prioritou je, že jen ze zdravé pokožky vyrůstá zdravý vlas. To znamená nejprve vykonat diagnostiku pokožky a vlasů, potom zvolit vhodný druh materiálu, peroxidu a techniku při stříhání, barvení a melírování vlasů.

EBF16

Salón není totéž, co kadeřnictví

Michaela není jen kadeřnicí. Své vzdělání doplnila studiem podnikání v oboru obchodu a služeb, které ve své praxi maximálně využila. Nápady, čím se od konkurence odlišit a upoutat zákazníky, jí rozhodně nechybí. Každý salón se například nemůže pochválit zapojením aromaterapie a fytoterapie do kadeřnictví. Používáme bylinné produkty, 100% éterické oleje, které jsou vyrobené na základě tisíce ročních tradičních orientálních receptur. Všechny produkty jsou z přírodních výtažků, bylin, extraktů z oblasti severní Afriky. Je to čistá příroda. Na přečištění organizmu nabízíme květinové hydroláty -květinové vody. Indikace a základní znaky orientální přírodní kosmetiky. Je to podpůrný prostředek při léčbě lupenky, atopického ekzému, redukuje kuporózní pleť, akné, dermatitidy, růžovky, celulitidy, nemoc motýlích křídel, popisuje zakladatelka salónu.

Závěrem podnikatelka upozorňuje, že lidé si často pletou kadeřnictví se salónem. Salón ale poskytuje vyšší komfort a víc možností. I salón AMP Visage by chtěl do budoucna rozšiřovat své působení, mít kolem sebe správné a hlavně spolehlivé lidi, kteří se budou snažit udržet dobré jméno. Klienti by se dle názoru Michaely měli při výběru vhodného salónu vyvarovat určitých chyb. Což může být zároveň inspirací pro ostatní podnikatele v oboru.

Chyba první: Vybírat salón pouze podle ceny.

Chyba druhá: Domnívat se, že všechny salóny jsou vlastně stejné.

Chyba třetí: Často zkoušet jiné služby a jiné salóny. 

Chyba čtvrtá: Nevěnovat návštěvě salónu dostatek času (naopak salóny musí věnovat dostatek času svým klientům). 

Chyba pátá: Vybírat salóny, které neručí za své služby.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení s Danem Dočekalem »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+