IKEA už má takřka „klasický“ e-shop, ceny dopravy však začínají na 600 Kč

IKEA nově nabízí v rámci online služeb i dopravu. Nákup přes e-shop však levněji nevyjde. Ceny dopravy totiž začínají na úrovni 600 korun.

Ještě letos na jaře to vypadalo, že společnost IKEA možnost online nákupu i s dopravou jen tak nespustí. Firma si však dokázala pospíšit a ode dneška ke své dříve představené online službě „Klikni a vyzvedni“ nabízí i transportní služby. Ceny dopravy ovšem začínají na částce 600 Kč.

O června lze zboží objednat online

Když IKEA na konci letošního května spustila online službu „Klikni a vyzvedni“, vyvolala tím nemalé pozdvižení. A to díky ceně, kterou služba stála. Za to, že si zákazník na webu naklikal zboží, které rovnou zaplatil online, a později si jej sám osobně vyzvedl na pobočce, totiž IKEA účtovala 500 Kč. Šlo nicméně o stejnou částku, kterou IKEA účtuje i přímo v obchodech za to, že pracovníci ze samoobslužného skladu dle objednávky zboží vyzvednou a připraví k nákupu.

Čtěte více: Výsměch e-commerci? IKEA spustila „eshop“, za vyzvednutí zboží chce 500 Kč

Zároveň IKEA při spuštění služby „Klikni a vyzvedni“ uváděla, že plnohodnotný e-shop spustí do dvou a půl let. Uplynuly však jen tři měsíce a IKEA nově nabízí i online nákup s dopravou. V červnu jsme ve všech obchodních domech v ČR spustili službu „Klikni a vyzvedni“, kterou v několika prvních týdnech využilo téměř 500 zákazníků. Naši zákazníci zároveň projevili velký zájem o možnost objednat si online i transportní služby, a proto jsme v uplynulém období urychlili proces přípravy, abychom těmto požadavkům vyšli co nejrychleji vstříc,“ vysvětlila Nina Maláková, manažerka e-commerce v IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Za dopravu zaplatíte aspoň 600 Kč

Ode dneška si tak mohou zákazníci vybrat online službu „Klikni a dovezeme“. V rámci ní vyberou zboží, zaplatí a objednávají dovoz prostřednictvím online platformy na internetových stránkách. Ač už se tato služba blíží klasickému e-shopu, nejde o globální e-commerce řešení, které IKEA stále plánuje na období 2018–2019. V rámci našeho lokálního řešení „Klikni a dovezeme“ připravujeme jednotlivé objednávky přímo v našich obchodních domech a doručujeme je ve spolupráci s našimi lokálními partnery v oblasti dopravy. V budoucnu bude některé objednané zboží našim zákazníkům doručováno přímo z našich globálních centrálních skladů, vysvětluje rozdíl Maláková.

Že online objednávky nyní pracovníci zpracovávají a připravují přímo v obchodních centrech, se odráží do vysokých cenách dopravy. Ty jsou totiž stejné jako pro zákazníky, kteří si ji objednávají přímo v obchodních domech. Cena dopravy se odvíjí od hodnoty zakoupeného zboží a začíná na částce 600 korun (zboží v hodnotě do 5000 Kč). Za zboží v hodnotě 25 000 až 50 000 Kč však za dopravu zaplatíte již 2300 korun. Dopravu zdarma nabízí IKEA až od nákupu, jehož hodnota přesahuje 150 000 Kč. Jak nicméně ukazuje nákupní košík, IKEA aspoň snížila cenu služby „Klikni a vyzvedni“ na 300 Kč.

widgety

Nábytkáři si za dopravu účtují stovky korun běžně

Co se týče cen, nejde ale v oblasti nábytkářské e-commerce o nic výjimečného. Například konkurenční firma JENA nábytek, která patří do holdingu společnosti Okay, stejnojmenného řetězce s elektronikou, si za nákup v e-shopu a dopravu účtuje minimálně 399 korun. Také v JENA nábytek se cena dopravy odvíjí od hodnoty zakoupeného zboží a i zde si účtují za osobní odběr zboží na prodejně stokoruny. Ceny osobního odběru začínají na částce 399 korun.

O něco dále je Asko nábytek, který nabízí osobní odběr zdarma. Je však možný pouze v centrálním skladu v Horních Počernicích. Ceny dopravy pak u Asko nábytku rovněž činí stovky korun, a to v závislost na počtu a velikosti zakoupených položek.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnocovat všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+