Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Imitace značek nám nevadí, důležité je dobře vypadat, vyšlo z průzkumu

Autor: 631791
Redakce

Nejsme natolik bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci. Toto rčení u Čechů, ale ani u Slováků zdaleka neplatí. Proti imitacím je jen třetina z nás.

Jen zhruba třetina Čechů a Slováků má vůči napodobeninám značkových výrobků výrazně odmítavý postoj. Imitace, ať už jde o oblečení nebo doplňky, akceptuje většina lidí a nevadilo by jim mít na sobě něco „nepravého“ za předpokladu, že by o tom okolí nevědělo. Takový je závěr průzkumu, který si na konci loňského roku nechala udělat agentura GfK.


Autor: www.isifa.com

Téměř polovina lidí obohatí svůj šatník padělky 

Pokud si nemůžeme dovolit drahé a značkové věci, nedělá nám problém sáhnout po imitacích. Po napodobenině drahého kousku by s klidným svědomím sáhli tři ze čtyř Čechů. A to i přesto, že kvalitu padělků hodnotíme jako průměrnou až nízkou. Důležitější je, abychom na oko dobře vypadali. Přeci jen platí, že šaty dělají člověka a značka oblečení a doplňků má tu moc vylepšit společenské postavení.

Čtěte také: Dokud budeme padělky kupovat, budou se taky vyrábět

Nejvíc frčí kopie triček a svetrů 

Nejčastěji se kopíruje sportovní oblečení populárních značek, za hubičku můžeme sehnat i výrobky známých světových návrhářů. Co se týká konkrétního sortimentu, v kurzu jsou nejčastěji falešná" trička a svetry, a s odstupem následují imitace kabelek, džínů a tenisek, upřesňuje Khaled El Tohami, regionální KAM&Sector Leader.

Mezi ty, kteří doslova odmítají nepravé zboží, patří více můžu než žen. Rozhodující je také výše příjmů. Lidé s vyššími platy si mohou dovolit značkové výrobky zakoupit.

Čtěte také: Český výrobek, dvě slova působící jako zaklínadlo pro zvýšení prodeje

Výsledky průzkumu, který si nechala udělat agentura GfK, poukázaly také na vývoj obchodu s napodobeninami. Jak v Čechách, tak i na Slovensku by se prodeji padělků mohlo dařit i v budoucnu. Polovina Čechů a Slováků očekává zvyšující se trend nákupů napodobenin značkových výrobků, dodává Khaled El Tohami.

Našli jste v článku chybu?
23. 1. 2014 12:42
Mareš (neregistrovaný)

...značkový i neznačkový výrobek pro naše (středo- a východoevropské) trhy padá kdesi v Číně nebo Bangladéši z jednoho pásu, liší se jen v ceně a našitém logu. "Falešné" kecky mají dutou podrážku vycpanou lisovanými novinami, pravé zrovna tak, jenom stojí desetinásobek.

26. 1. 2014 22:02
Eskymák (neregistrovaný)

Nelze souhlasit s tím, že všechno oblečení i obuv je stejně kvalitní bez ohledu na značku.

U značkové obuvy je běžným jevem, že je podrážka vycpaná papírem a celý to po hromadě drží kapka lepidla nebo jedenen nýtek a hned jak se vám v tom spotí noha, vše se rozpadne. U oblečení zase platí, že je často šito horkou jehlou a po prvním vyprání se rozpadne nebo se rozpadá už v obchodě.

Faktem ale je, že cena často neodpovídá kvalitě, ať už je to značka nebo ne. Ono je vůbec složitý určit, co je ješ…