Inspekce práce jde po černých pracovnících. A sází pokuty

Inspektoři práce loni zašli do 35 000 podniků. Zajímali se o černé pracovníky. A nevyšli naprázdno. Odhaleno bylo více než 3000 černých pracovníků.

Boj s prací načerno je jednou z mých priorit. V koaliční smlouvě jsme se zavázali, že nebudeme tolerovat žádnou formu nelegálního zaměstnávání, uvedla ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová při nástupu do čela resortu. A svého slibu se drží. Ministerstvo práce a sociálních věcí dnes zveřejnilo výsledky kontrolní činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2013. Ze zprávy vyplývá, že inspektoři loni zkontrolovali 35 000 zaměstnavatelů.


Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek. 

Kontrolami jsme odhalili nelegální zaměstnávání 1394 občanů České republiky, 295 občanů ostatních zemí Evropské unie a 1481 cizinců, tedy státních příslušníků zemí mimo Evropskou unii. Celkem jde o 3170 nelegálně pracujících osob, uvedl generální inspektor Státního úřadu inspekce práce Rudolf Hahn.

S kontrolami musí počítat jak firmy, tak podnikající fyzické osoby. Práci načerno nelze zcela zabránit, je možné ji pouze omezit. A na to jsou důsledné a pravidelné kontroly tím nejlepším řešením. Zvlášť malé firmy a živnostníky totiž mohou udělené pokuty docela výrazně pocítit.

Na základě kontrol provedených v roce 2013 a uzavřených protokolů bylo dosud uloženo:

  • 430 pokut za správní delikt umožnění výkonu nelegální práce, v celkové výši 140 694 500 Kč,
  • 60 pokut fyzickým osobám za přestupek výkonu nelegální práce, v celkové výši 326 900 Kč,
  • dalších 573 pokut za správní delikt umožnění výkonu nelegální práce, v celkové výši 195 180 000 Kč ve stádiu návrhu nebo v řízení, 
  • 172 pokut fyzickým osobám za přestupek výkonu nelegální práce, v celkové výši 929 000 Kč je ve stádiu návrhu nebo v řízení.
1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 5. 2014 17:24

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+