Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Internet nabízí novou funkci i pro nejmenší podnikatele, vyzkoušejte ji

Zdeněk Vesecký

Založte si profil na Google My Business. Zdarma tak o sobě dáte vědět zejména mladé generaci. Tu starší zase zaujmete aktualizovanou denní nabídkou.

Neexistuje mnoho podnikatelů, kteří by se neprezentovali na Firmách.cz. Ke své škodě ale mnoho z nich stále opomíjí službu Google My Business (Moje firma).

Mít profil v katalogu Firmy.cz, produktu domácího Seznamu, je určitě výhodné. Tuzemský vyhledávač je mezi lidmi stále populární a mnozí ho využívají jako domovskou stránku. Platí to ale zejména o starší generaci. Ta mladší zkrátka googluje a preferuje vyhledávání na Googlu. A Google je jasnou volbou i pro zahraniční turisty, kteří o Seznamu ani nevědí. Pokud tedy provozujete podnik, který může být lákavý pro cizince, je pro vás zápis na Google My Business (Moje firma) prakticky povinný.

Psali jsme: Firmy.cz v novém kabátě. Živnostníci už prý nepotřebují webové stránky

Co My Business umí? 

Služba My Business (Moje firma) umožňuje na Googlu zdarma umístit informace o vašem podnikání. Ty se pak objevují nejen v klasickém vyhledávání, ale také na Google mapách a sociální síti Google+. Lidé vás tak mohou najít prostřednictvím řady googlovských služeb.

V základu služba poskytuje ucelený přehled o vaší firmě. V profilu by tedy měly být uvedeny všechny kontaktní údaje. Kromě názvu firmy nebo provozovny jsou to její správná adresa, telefonní číslo, e-mailová adresa a webové stránky. Všechny tyto údaje může člověk okamžitě použít. Při vyhledávání na mobilním telefonu například stačí jedno kliknutí a už vytáčí váš telefon, aby se zeptal na podrobnosti. Je potřeba věnovat pozornost správnosti těchto údajů, aby je zákazníci mohli využít i jinde než ve vyhledávání. Googlovské firemní profily jsou totiž úzce spojeny s jeho dalšími službami a lidé tak mohou při jejich zobrazení jednoduše přejít do map a nechat se jejich prostřednictvím odnavigovat až přímo k vašim dveřím. S nástrojem Místa mojí firmy je možné snadno spravovat hned několik adres.

Vyhledávač nabízí skutečně silnou podporu pro každého podnikatele. Je ale potřeba mu vyjít vstříc a nabídnout informace, které může ve vyhledávání zohlednit. Týká se to třeba otevírací doby. Google přednostně zobrazuje ty profily, ve kterých je tato informace uvedena. Právě u otevírací doby je možné uvádět i její aktuální změny s ohledem na svátky, dovolené a podobně. To ocení nejen vyhledávač, ale především zákazníci, kteří k vám nepůjdou zbytečně. Kdykoli své údaje upravíte, automaticky se aktualizují nejen ve vyhledávání, ale také v googlovských mapách.

K tématu dále čtěte: Zviditelněte firmu na internetových mapách. Snadno a zadarmo

Nezbytnou součástí je popis služeb a nabízeného zboží, který by měl obsahovat klíčová slova. Právě na jejich základě se bude váš profil zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Dále je kvůli tomu nutné zařadit svou nabídku do správných kategorií. Textové představení a dobrý popis jsou velice důležité. Ideálně by profil na Google My Business měl být doplněný i fotografiemi vaší provozovny, zbožím, v případě řemeslníků třeba i referenčními obrázky z realizovaných zakázek. Obchodníci nebo provozovatelé restaurací, ubytovacích kapacit a podobně pak zase ocení možnost obohatit svůj zápis i o virtuální prohlídku.

Služba představuje také rychlý a snadný způsob, jak můžete komunikovat se svými zákazníky. Lidé totiž mohou k profilu přidávat recenze a vy zase na tyto příspěvky ihned reagovat. Vedle toho nabízí My Business i zajímavá statistická data. Zobrazí vám počet kliknutí na telefonní číslo vaší firmy, dotazů na popis trasy do firmy a počet návštěvníků vašich webových stránek.

Google příspěvky

Jednou z posledních novinek jsou takzvané příspěvky. Jde vlastně o nejnovější komentáře a statusy, které je možné využít k okamžité reklamě. Lidem se ve výsledcích vyhledávání zobrazí krátký příspěvek v délce do 300 slov, případně s obrázkem, a dokonce i možností přidání tlačítka call-to-action. Jeho prostřednictvím se dá vytvořit například rezervace nebo provést nákup. Google se touto službou snaží dát podnikatelům a firmám možnost sdílet své denní nabídky nebo jiné aktuální akce, které by měly zaujmout stávající a přilákat nové zákazníky, a propagovat aktuální události a informovat uživatele o nadcházejících událostech v jejich okolí. 

Tuto funkcionalitu mohou ve svůj prospěch velmi dobře využít třeba restaurace lákající na denní menu nebo obchodníci nabízející časově limitované slevy a další akce. Příspěvky se hodí například i pro prezentaci nových služeb a produktů a podobně. Příspěvky se zobrazují nejen ve vyhledávání, ale také v Google mapách. Proto s jejich pomocí můžete oslovit aktuální nabídkou jak potenciální, tak stávající zákazníky přesně ve chvíli, kdy vás hledají. 

Možnost využít Google příspěvků už mají všichni uživatelé služby Google My Business, tedy i malí podnikatelé. A právě ti by toho měli využít. 82 % lidí totiž podle Googlu využívá vyhledávače k vyhledávání místních informací. Právě proto se vyhledávač rozhodl zpřístupnit službu i drobným podnikatelům, kteří díky ní mohou přilákat nové zákazníky a ty stávající informovat o aktuálních novinkách. 

Mohlo by se vám hodit: Zkuste se propagovat přes síť Evensi. Je to efektivní a skoro zadarmo

Registrace a ověření

Službu ocení nejen ti, kteří nemají dostatek finančních prostředků na reklamu. Dnes už zkrátka není nutné investovat do zalistování v katalozích a v případě lokálního byznysu ani do jiné online reklamy v podobě zmínek o vašem byznysu. Pokud už si ale reklamu na AdWords platíte, zlepší vám profil v Google My Business hodnocení této reklamy, což povede ke zvýšení míry prokliků.

A jak tedy začít? Stačí si na stránce Google Moje firma vytvořit profil a ten následně ověřit. Je možné, že už profil najdete hotový. Mohl ho totiž vytvořit sám vyhledávač, který k tomu používá veřejně dostupné informace. V takovém případě je nutné nárokovat si přístup a správu profilu, aby bylo možné přidávat k němu příspěvky a pracovat s dalšími údaji tak, aby byly neustále aktuální.

Našli jste v článku chybu?