Hlavní navigace

Ivan Pilný: Internet rozšiřuje podnikatelům možnosti být vidět

 Autor: 258398
Ivan Pilný 1. 12. 2010

Malé a střední podniky nemají miliony na televizní spoty ani statisíce na inzeráty v celostátních médiích. Jak tedy být vidět? Nad tím se ve své Glose postaršího technokrata zamýšlí Ivan Pilný.

Nikdy se nepouštěj do něčeho, u čeho tě nebude vidět

Pod tenhle titulek by se asi podepsala řada malých a středních podniků. Některé z nich docela právem. Jenomže, jak dát o sobě vědět? Jak přitáhnout zákazníky? Miliony na televizní spoty nebo statisíce na inzeráty v celostátních mediích jsou jaksi mimo realitu a kapsy vlastníků a podnikatelů. Koncepce a provedení kampaní na jejich služby a výrobky jsou zcela mimo okruh zájmu reklamních agentur. Ty bojují o velká sousta velkých inzerentů a hráčů na trhu. Jsou tedy malí zcela neviditelní, neexistuje nějaký zázračný recept?

Zázračný ne, ale nějaký ano, zejména v době nástupu informačních technologií a internetu. Podíváme-li se třeba na Prahu, velmi dobře funguje inzerce ve vagonech metra a alespoň zatím není tak drahá. Mimo Prahu jsou to lokální deníky a časopisy, které jsou často čteným doplňkem celostátních medií. I tam lze umístit svoji reklamu za přijatelné peníze. V oblasti partnerských vztahů se také osvědčuje „jízda na tygru“, svést se s reklamní kampaní velké firmy tím, že k ní vytvořím svým produktem nebo službou zajímavý doplněk.

Internet nám ovšem možnosti významně rozšiřuje. Jeho dostupnost i pro stahování fotek nebo krátkých videí dramaticky narůstá. Stejně je to i s počtem uživatelů. Samozřejmě navštěvované portály a frekventované webové stránky si to už uvědomily a přizpůsobují tomu postupně svoji cenovou strategii. Přesto situace není zcela beznadějná. Poměrně malé investice do vylepšení vaší webové stránky nebo konsultace s odborníkem na Search Engine Marketing se vyplatí. SEM vám zajistí, abyste při vyhledávání v nejčastějších vyhledávačích měli alespoň nějakou šanci se dostat na první dvě, tři stránky. Ty ostatní už jsou zpravidla „neviditelné“. A nemusíte jít drahou cestou placené inzerce. Ovšem ten nejdůležitější nástroj, kterému se anglicky říká „word of mouth“ tedy kladné doporučení někoho, kdo váš výrobek nebo službu užívá má před sebou na síti užasnou budoucnost.

Pokud na internetu někoho zaujmete a nějaká existující komunita (fandové fotbalu, rapu, černé barvy..) o vás začne diskutovat, zapne se virální marketing. Tedy marketing, který se šíří tak rychle a tak plošně jako viry a vás přes noc budou znát přinejmenším statisíce lidí. Jak udělat profesionálně virální marketing, zatím mnoho expertů neví. Bláznivý tanec nějakého kluka z Koreje má najednou miliony kopií. Figurka (avatar) do nějaké hry se nejednou začne prodávat za desítky dolarů. Jak na to? Co začít u kreativního potenciálu svých zaměstnanců? Ti mají spoustu nápadů, někdy možná bláznivých, ale třeba se vyplatí investovat do jejich profesionalizace pár tisíc korun u odborníků a koučů. Navíc je to bude bavit a určitě rádi pro svou firmu něco a lépe udělají.

Learn2Win logo

Ivan Pilný se věnuje projektu Learn2Win, jehož je zakladatelem a iniciátorem. Další podrobnosti o autorovi

Foto: www.isifa.com

Našli jste v článku chybu?

8. 12. 2010 16:21

- Registrace vaší firmy do katalogů - Pozor! Čtěte případné všeobecné podmínky. Ne všude znamená "zdarma" opravdu zadarmo :-(

- Registrace sídla firmy (nebo pobočky) na mapy

- Reklama na Google (za pár korun), Facebooku

- Zajímavé profily na sociálních sítích - v ČR asi nejlépe Facebook a Twitter

- Bannery - cena jak kde

- PR články a tiskové zprávy - někde zdarma, někde placené

- atd

---------

Nutná reklama nakonec :-)
8. 12. 2010 16:23 redakčně upravil Admin serveru, d…
















Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: TV Philips a Android verze 6.0

TV Philips a Android verze 6.0

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Lupa.cz: Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka