Hlavní navigace

Bezplatným zápisem do internetových katalogů se dá jen získat

 Autor: 329515
Redakce

Internet nabízí nepřeberné množství možností, jak zviditelnit své podnikání. Mezi nejjednodušší způsoby propagace se řadí různé katalogy firem. Zatímco bezplatné zápisy se vyplatí všem, registrace za peníze se hodí pouze pro někoho.

Když už máte svou firemní webovou prezentaci a případně i e-shop, nastává základní problém – jak dát o svých stránkách vědět okolnímu světu? Reklama na internetu je poměrně levná, dá se velmi dobře cílit, a pokud ji použijete správně, je i nesmírně efektivní.

Mezi nejjednodušší a nejlevnější způsoby propagace patří zápisy do rozličných internetových katalogů a databází. Do mnoha z nich se lze zaregistrovat zdarma a zapsáním tak nelze nic ztratit, jen získat. U zpoplatněných zápisů by se však podnikatel měl již zamyslet, zda se mu případná investice vyplatí.

Dobré cílení – základ úspěchu

Reklamu na internetu lze většinou velmi dobře a přesně zacílit na požadovanou cílovou skupinu, Zjistěte tedy, jaké jsou návyky vaší cílové skupiny na internetu, a těch využijte. Na jaké stránky se vaši potenciální zákazníci dívají? Jaké hledají informace? Co je zajímá? Čím více poznáte svou cílovou skupinu a její návyky, tím lépe můžete svou reklamu na internetu zacílit. Lepší cílení znamená méně peněz vyhozených za reklamu, která nikoho nezaujme, tudíž mnohem větší efektivitu. Čtěte více: Jak najít svoji cílovou skupinu a proč.

Zápis do katalogů stránek a firem

Jednou z nejjednodušších a nejméně nákladných forem propagace na internetu je zápis firmy do různých internetových katalogů a databází firem. S klidným srdcem lze tento způsob propagace doporučit v podstatě každému, protože se jím nedá nic zkazit – můžete pouze získat. Zápis do katalogů firem bývá také využíván jako základní prvek SEO optimalizace.

Důležité je předem si rozmyslet, jestli při zápisu firmy do katalogu zainvestujete i do nějaké placené formy zvýrazněného zápisu. Ten vám například dovolí přidat si ke svému zápisu logo nebo fotografie, ale především vás posune v seznamu firem na vyšší pozice. S rozhodnutím, jestli do této formy propagace investovat, vám opět pomůžou preference vaší cílové skupiny. Pokud máte pocit, že vaši potenciální zákazníci na tuto formu „slyší“, využijte ji.

Určitá skupina uživatelů stále hledá své dodavatele přímo přes internetové katalogy, a pravděpodobně tak bude činit i nadále. Pokud jsou mezi nimi i lidé z vaší cílové skupiny, rozhodně do této formy propagace investujte a váš zápis zvýrazněte. Obecně lze ale říci, že pokud vaše firma nabízí standardizované služby (běžné, snadno pojmenovatelné služby nebo produkty, pro něž jsou v katalozích vytvořeny rubriky – pro lepší představu navštivte několik katalogů, rubriky bývají hned na úvodní stránce) navíc pokud jsou tyto služby přímo vázány na nějaký region, může být investice do placeného zápisu velmi vhodná. Čtěte také: Katalogové firmy opět útočí. Pozor na to, co podepisujete a za co platíte.

Příklad 1

Firma Skříně Chmelař s.r.o. vyrábí pro své zákazníky dřevěné skříně na míru. Firma má své sídlo ve Zlíně a v okolí je pouze několik konkurentů. Pro tuto firmu je vhodné připlatit si za firemní zápis do katalogu (lepší pozice, logo apod.), protože lidé, kteří budou hledat její služby, hledají cíleně výrobce skříní na míru ve svém regionu. Aby firma získala co nejvíce zákazníků, je pro ni důležité, aby v kategorii „Výroba skříní na míru – Zlínský kraj“ byla na jednom z předních míst.

Příklad 2

Firma All4Fun s.r.o. se zabývá výrobou a prodejem speciálních dárků „pro blondýnky“. Jelikož není její působnost omezena regionem a v katalozích neexistuje kategorie „Prodejci dárků pro blondýnky“, je pro ni placený zápis do katalogů zbytečnou investicí.

Registrace v databázi živnostníků

Business server Podnikatel.cz nabízí všem živnostníkům a OSVČ registraci zdarma v databázi živnostníků a osob samostatně výdělečně činných (OSVČ). Při vyplňování formulářů je důležité vypsat povinné položky, vložení fotografie je volitelné.

Fotografie nahrávejte o minimální velikosti 120×100 pixelů. Můžete nahrávat fotografie i vaší provozovny.

Zápisy do katalogů zdarma vám mohou jen pomoci

Zjednodušeně lze tedy říci – pokud vyrábíte nebo distribuujete něco jedinečného, co nemá přímou konkurenci, placený zápis je pro vás zbytečný – vaši zákazníci vás totiž v katalozích hledat nebudou, a i kdyby ano, nenajdou vás, protože se „nevejdete“ do předem nastavených oborů. Postačí vám tedy prostý zápis, který využijete i při budování lepší pozice vašich stránek na internetu. Pokud naopak jsou vaše služby nebo výrobky pro zákazníka snadno dosažitelné u několika desítek konkurenčních firem, zejména jsou-li vaše určeny jen pro konkrétní region, může být placený zápis do katalogu firem dobrou investicí.

Na českém internetu existují desítky, možná i stovky různých katalogů. Vaši firmu můžete zapsat kamkoliv a může vám to jen pomoci. Investice do placeného zápisu ale postačí zpravidla jen v katalozích velkých českých vyhledávačů a portálů – tedy v současné době Firmy.cz (provozuje Seznam.cz) a Najisto.cz (Centrum.cz). Jiné katalogy pro vás mají smysl pouze tehdy, pokud se jedná o úzce zaměřené obory – například katalog výrobců betonu apod.

Rada na závěr

Nepodceňujte přípravu textů a fotografií, které u svého zápisu do katalogu firem umisťujete. Samotná přední pozice v seznamu firem ještě nezaručuje velké množství zákazníků. Ten si totiž vždy vybírá podle toho, jak jej zaujme popis a připojená grafika. Tím, že si připlatíte za přední pozice, pouze dostáváte možnost zákazníky oslovit. Způsob oslovení je ale mnohem důležitější. Čtěte více: Jak vytvořit grafickou identitu firmy.

Pro business server Podnikatel.cz vypracovala agentura Diversity, s.r.o.

logo, diversity



Našli jste v článku chybu?

9. 10. 2013 8:41

Viktor (neregistrovaný)

Dobry den,
Chcem dat do pozornosti novy portal e-dopyt.sk pre Slovenské firmy.


10. 8. 2010 17:36

Zaregistrujeme.cz (neregistrovaný)
Registrace do některých katalogů se opravdu vyplatí, ale spousta katalogů mají minimální vliv na pozice ve vyhledávačích, případně na návštěvnost zaregistrovaného webu.

Co se týče placených zápisů, tak ty se snad vyplatí jen u katalogů Seznamu a Centra, jinam jsou to vyhozené peníze, které by bylo lepší investovat třeba do PPC systémů.

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Podnikatel.cz: Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Vitalia.cz: Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření