Hlavní navigace

Internetové obchody dál bodují především kvůli cenám

Autor: 631791
Redakce

Jen třetina zákazníků internetových obchodů pravidelně pročítá recenze ostatních uživatelů. Tato výhoda není až tak důležitá. V první řadě nám jde o lepší ceny.

Mají mnoho výhod, ale tou hlavní je neustále lepší cena zboží než v běžných prodejnách. Řeč je o internetových obchodech, které si nechala otestovat Asociace pro elektronickou komerci.

Výhodnější cena je rozhodujícím faktorem pro 32 % zákazníků, kteří dali přednost internetovému před kamenným obchodem. Fakt, že je možné nakoupit v kteroukoli denní dobu je sice na druhém místě, ale pokulhává až s 19 %. Pro 18 % dotázaných je pak důležitá možnost srovnání nabídky jednotlivých obchodů. Výhody internetového nakupování jsou Čechům zřejmé. V začátcích nakupující na internetu opravdu přilákaly nejnižší ceny a tento důvod stále vede. Postupem času se důležitějšími stávají i další výhody, ať už úspora času v kombinaci s možností dodání kdykoliv nebo třeba možnost jednoduchého srovnání několika nabídek různých obchodů, říká Jan Vetyška výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Nejčastěji, stejně jako v loňském roce, zákazníci při nakupování na internetu nejprve navštíví známý e-shop, se kterým mají dobrou zkušenosti. Druhou využívanou strategií je vyhledávání zboží v rámci vyhledávačů a porovnávání nabídky na webech různých obchodů.

Lidé nakupující v internetových obchodech také oceňují úsporu času (17 %) nebo pohodlné dodání zboží až do domu (8 %). Zvláštní je, že pouze 3 % vidí jako výhodu možnost podívat se na hodnocení kvality nabízených produktů ostatními uživateli a ještě méně, 1 %, hodnocení spolehlivosti obchodů ostatními uživateli. Recenze ostatních uživatelů ale při nákupu na internetu často zohledňuje třetina uživatelů, necelá polovina pak pouze občas, 5 % nikdy.


Autor: www.apek.cz

Internetové obchody u zákazníků stále vítězí především kvůli lepším cenám 

Našli jste v článku chybu?
2. 12. 2013 16:12
ppp (neregistrovaný)

Eshopy bodují především informační dostupností. Chci si vybrat notebook, tak nejdu do kamenného obchodu, ale začnu procházet online katalog a porovnávat parametry. A podobně u lednice nebo telefonu.

Na konci procesu buď zvednu zadek a jedu vytipovaný osahat a koupit nebo udělám to nejjednodušší, že to někde objednám a celou námahu tím konečně ukončím.

Ceny mi připadají v obchodech a na netu v současnosti plus minus stejné.