Hlavní navigace

Ivan Pilný: Ztráta důvěry zákazníků vás posílá do pekla

 Autor: 258398
Ivan Pilný

Více se zajímat o skutečné potřeby zákazníků a pečlivě si hlídat svůj segment trhu. To doporučuje ve své Glose postaršího technokrata Ivan Pilný.

Jediným zdrojem peněz ve vaší firmě jsou vaši zákazníci, to platí samozřejmě stále, nejen v době krize. Rozdíl je v tom, že ztráta důvěry zákazníků ve vaši firmu, výrobky a služby právě teď, vás posílá ne-li do pekla, tak alespoň do očistce. Na strategii, jak udržet, případně získat nové zákazníky, není možné šetřit. Není primárně věcí technologie a s ní i častého zklamání, které systémy správy vztahů se zákazníky „CRM“ přinášejí. Je třeba se více zajímat o skutečné potřeby vašich zákazníků a bedlivě si střežit segment trhu, ve kterém vítězíte a kde máte malou nebo žádnou konkurenci. Vaše výrobky musí přinášet zřetelnou hodnotu kladně vnímanou a oceňovanou zákazníkem. Musíte být dostatečně flexibilní a uspokojit zákazníkovo očekávání, které nastavil váš marketing. Prodejem vztah se zákazníkem nekončí, musíte být stále k dispozici, jednoduše a včas řešit jeho problémy.

Pokud máte velké množství zákazníků, nějakému CRM systému se nevyhnete, pravděpodobně jej i máte. Při výběru je důležité stavět na jistotě a zkušenosti, vaši zákazníci vás dlouho na sobě experimentovat nenechají. Rozhodujte se podle referencí a držte se úspěšných. Interní procesy ve firmě musí být v souladu s externími. A nezapomeňte měřit efektivitu nasazení, vaše investice bývá často podstatná. Není nutné zahodit všechno, co máte, je třeba obměňovat a doplňovat s rozmyslem. Čtěte také: Internet rozšiřuje podnikatelům možnosti být vidět

Co ti malí, kteří vedou občas souboj Davida s Goliášem? Musí se pokusit proměnit nevýhodu objemu a nezavedeného brandu v důslednou a osobní péči o své zákazníky. Znají je lépe než ti velcí. Dokáží jim věnovat dostatečnou pozornost, větší než ti, pro které individuální zákazník je kapkou v moři. Je třeba využívat networkingu, dávat o sobě vědět přes své známé, spokojené a referenční zákazníky, dodavatele. Alespoň minimálnímu systému péče o zákazníky se nevyhnete ani tady. Přání, problémy, data o nich nemůžete nosit ve své hlavě nebo v hlavě těch pár obchodníků, které máte k dispozici. Čtěte také: S časem je to jako s dietou, špatně se kontroluje a řídí

Je tedy třeba se chovat ke svým zákazníkům jako k bankovnímu účtu. Z něj také nelze jen vybírat, je nutné občas něco vložit.

Learn2Win logo

Ivan Pilný se věnuje projektu Learn2Win, jehož je zakladatelem a iniciátorem. Další podrobnosti o autorovi

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: Perníčky: na uležení i hned měkké

Perníčky: na uležení i hned měkké

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Vitalia.cz: Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte