Hlavní navigace

Jak kvalitní mají své linky samotní telefonní operátoři?

Sdružení obrany spotřebitelů zpracovalo přehled kontaktních linek společností, které poskytují telekomunikační služby. Oslovilo také samotné subjekty s žádostí o vyjádření v případě, že společnost neposkytovala zelené linky pro reklamace či poskytovala linku zdarma pouze zájemcům o nové služby.

Sdružení obrany spotřebitelů vypracovalo přehled zákaznických linek společností, které poskytují telekomunikační služby. Zároveň také oslovilo jednotlivé společnosti s prosbou o vyjádření v případě, že daný subjekt zelenou linku například pro reklamace nemá nebo linku poskytuje pouze zákazníkům, kteří chtějí navést novou službu. Sdružení tak reagovalo na ohlasy spotřebitelů, kterým při řešení reklamace nezbývalo než použít linky pro zákazníky, která byla v šesti případech placená. Čtěte více: Více účinku za méně peněz? Pozor na klamání spotřebitele

Dle vyjádření Sdružení obrany spotřebitelů nadpoloviční většina operátorů oproti očekávání mile překvapila rozsahem dostupnosti kontaktních center, která byla často v činnosti 24 hodin denně nebo alespoň do pozdních večerních hodin. Tento přístup ke spotřebitelům považujeme za velmi vstřícný a přátelský. Operátoři, poskytující telefonní služby, by měli užívání zelených linek považovat podle našeho názoru za minimální standard, uvádí mluvčí SOS Ivana Picková.

Spotřebitel může podle § 598 Občanského zákoníku požadovat úhradu nákladů vzniklých při uplatňováním práv z odpovědnosti za vady. Důležitým faktorem je ale zda operátor reklamaci uzná a zda bude považovat vzniklé náklady za nutné. Společnosti často ze situace „vybruslí“ tím, že reklamaci neuznají. Spotřebitel tedy nemá nárok náhradu nákladů požadovat. Ve svém vyjádření tak subjekt ale uvede, že v rámci zkvalitňování služeb vyřeší stížnost zákazníka kladně, náhradu nákladů už ale neuzná.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

DigiZone.cz: TV Philips a Android verze 6.0

TV Philips a Android verze 6.0

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

DigiZone.cz: Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu