Hlavní navigace

Jak na online reklamu? Zkuste pomoc profesionála, ale plaťte jen za výsledky

 Autor: 258398
Redakce

Na online reklamu si najměte profesionála. Předem se domluvte, jak ho budete odměňovat. Plaťte ale jen za výsledky, radí Martina Laresová z českého Googlu.

Často se setkávám s tím, že někteří podnikatelé, přestože vědí, že internetová reklama pro ně může být velkou šancí, na ni zanevřou. Důvodů je několik, nejčastěji však dva: reklamu vyzkoušeli a nefungovala, tak jak si představovali, anebo si neví rady jak začít. V obojím případě nabízím jednoduchou radu: obraťte se na odborníky.

Stejně jako si ve většině případů nevedete sami účetnictví či nesepisujete právní dokumenty, tak i internetovou reklamu je v mnoha případech lepší svěřit profesionálům – zvláště proto, že internet může být významným zdrojem vašich nových zákazníků a tak i dalšího růstu vaší firmy. Čtěte také: Jak být stále zákazníkům nablízku? Několik tipů a rad připravil Google

Ptáte se, jak takového partnera vybrat? Základní recept, který obvykle dávám, je jednoduchý – hledejte odborníka s patřičným know-how a klientskými referencemi, který je schopen pochopit váš obor, ale také zákazníka, kterého chcete oslovit, a cíle, kterých chcete internetovou reklamou dosáhnout. Chtějte po něm transparentní vedení vašich kampaní včetně pravidelných informací o jejich průběhu a předem se domluvte, jak – za co – jej budete odměňovat. A plaťte za to hlavní – výsledky.

A tady nastává další častý problém: Jak to všechno poznat, definovat a co si pod tím vším vlastně představit? Čtěte také: O co mají zákazníci opravdu zájem a jak to zjistit? Radí ředitel z Googlu

Know-how a klientské reference je pravděpodobně to nejjednodušší, co lze ověřit. Má agentura patřičnou certifikaci (např. certifikát Google AdWords Certified Parter)? Jsou její klienti natolik spokojení, že jsou ochotni to říct nahlas? Zjistila si agentura před schůzkou s vámi informace o vašem oboru a je schopna přijít s analýzou potenciálu vašich kampaní? A když už kampaně běží, nabízí vám další vylepšení?

Transparentní vedení kampaní je také poměrně snadné pohlídat. Ve většině případů by měl mít klient přístup do svých účtů (a případně být schopen se svým účtem i odejít ke konkurenci) a pokud tomu tak není, tak určitě dostávat pravidelné vyhodnocení kampaní – minimálně kolik kliků/shlédnutí (impresí) reklama obdržela a kolik klient utratil „za média“, tedy v samotném reklamním systému.

Výsledky a odměny bývají tou nejsložitější částí – přitom síla online reklamy spočívá právě v tom, že se snadno změří, jestli funguje, či ne. Vy sami víte, kolik vám přináší jeden zákazník a kdy se vám ještě vyplatí do reklamy investovat. Čtěte také: 10 rad jak se efektivně prodat online, radí odborník z Googlu

Na českém trhu existuje několik obchodních modelů a záleží na agentuře a klientovi, pro který se rozhodnou – odvíjí se to od velikosti klienta, reklamních investic, kvality vašich webových stránek apod. (Je třeba si uvědomit, že agentura také “podniká za účelem zisku” a čas svých specialistů musí investovat podle toho). Nicméně jednoduché doporučení: stejně jako si stolař účtuje za „práci“ a „materiál“, tak i agentura by měla odlišit náklady “na média” a “na správu” (paušálem, hodinově apod.). Pokročilejší modely pak umožňují odměňovat agenturu přímo za výsledky (počet telefonátů, objednávek, prodaného zboží apod.). V každém případě byste měli po nějaké době jasně vidět, že pomoc profesionála není zbytečný luxus. Naopak.

Držím vám palce!

Autorka: Martina Laresová, manažerka pro B2B marketing, český Google

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: Perníčky: na uležení i hned měkké

Perníčky: na uležení i hned měkké

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Měšec.cz: 6 změn v novele občanského zákoníku

6 změn v novele občanského zákoníku

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Root.cz: Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte