Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Jak si vytvořit reklamu na internetu? Pojďte s námi krok za krokem

Autor: 258398
Redakce

Vytvoření vlastní reklamní kampaně na internetu není jen pro horních deset tisíc, nýbrž může posloužit i "obyčejným" živnostníkům. Poradíme vám, jak ji jednoduše vytvořit a spustit v několika krocích.

V minulém díle jsme si vysvětlili termíny jako jsou klíčová slova, klik či reklamní text. Dnes se podíváme, jak reklamní kampaň vytvořit krok za krokem, konkrétně v systému Google AdWords. Tento princip pak zůstává podobný i ostatních systémech.

KROK I. Vytvoření účtu

Google AdWords je samoobslužný reklamní systém, který umožňuje spravovat online kampaně ve vyhledávání i na partnerských webech, které jsme si představili v minulé lekci. Pro jeho správu je potřeba založit AdWords účet a vytvořit první kampaň.

  1. Jděte na adwords.google.cz a klikněte na tlačítko “Začít nyní”.
  2. V záložce Vytvořit účet Google si vyberte odpovídající možnost.
  3. V záložce Nastavit časové pásmo a měnu vyberte odpovídající možnost (Pozor! Měnu není možné později změnit, vybírejte proto pečlivě).
  4. Potvrďte ověření účtu.

KROK II. Vytvoření struktury kampaně

Jak jsme si už vysvětlili, u internetové reklamy je nejdůležitější její relevantnost. Proto je klíčová především struktura vašich kampaní. Ta je následující:

  • Účet
  • Kampaň
  • Reklamní sestava
  • Klíčová slova a jim odpovídající texty

Představme si například obchod se sportovními potřebami, jehož sortiment je rozdělen do 3 oblastí: turistika, potápění a cykloturistika. Příklad si můžete vzít z následujícího obrázku:

LSI náhled

Detailnější informace naleznete v Nápovědě Google AdWords.

KROK III. Vytvoření kampaně

Pokud máme strukturu kampaně, můžeme ji zadat do systému.

Po přihlášení do vašeho nového účtu je třeba nastavit důležité parametry kampaně:

  • Cílení: Uživatele které země chce podnikatel oslovit?
  • Jazyk: Jakým jazykem tito uživatelé mluví?
  • Rozpočet: Jakou maximální částku je inzerent ochoten za den utratit?

A pak se dostáváme k vytvoření seznamu klíčových a reklamních textů:

Tipy na vytvoření seznamu klíčových slov:

  • Přemýšlejte jako uživatel: Co může zadat do vyhledávače, potřebuje-li koupit vaše zboží?
  • Klíčová slova by měla být relevantní textu vašeho inzerátu (a tak i tématu vaší reklamní sestavy)
  • Další informace najdete v nápovědě Google AdWords

Tipy na vytvoření reklamního textu:

  • Jasně formulujte vaši nabídku a zdůrazněte její jedinečnost
  • Snažte se uživatele upoutat jasným, ale přitom atraktivním sdělením
  • Uveďte slevové akce či speciální nabídky
  • Váš inzerát by měl uživatele přímo přivést na tu část vašeho webu, o kterém je v něm řeč
  • Další informace najdete v nápovědě Google AdWords

V posledním kroku je třeba si stanovit, kolik je inzerent ochoten zaplatit za jeden klik. Částku lze kdykoliv změnit.

EBF17 tip Šulák

KROK 4. Nastavení fakturace

Aby byla reklama spuštěna, je třeba zadat a potvrdit fakturační údaje. Každý uživatel služby Google AdWords má na výběr z několika platebních možností, které jsou v nabídce vysvětleny.

Volbou „Uložit a aktivovat“ se kampaně spustí.

Pokud jste v rámci Letní školy internetu obdrželi propagační kupón, je možné jej zadat právě během nastavení fakturace. 

Video: Jak si založit účet AdWords?

Našli jste v článku chybu?