Jak proběhly Vánoce v českých e-shopech?

Vánoce jsou svátky klidu. Rozhodně ale ne pro provozovatele a zaměstnance internetových obchodů. Ti zažívají vrchol sezony. Jak to loni dopadlo?

Když 24. prosince zazvonil u stromečku zvoneček a ozvala se první koleda, zaměstnanci e-shopů se konečně dostali domů. Poslední Vánoce totiž měli velmi náročné. 

Trocha statistiky

Stejně jako v nedávném článku, opět jsem posbíral data z několika tisíc obchodů různých odvětví i velkostí. Tentokrát jsem se zaměřil na tržby, počty objednávek, průměrné hodnoty objednávek, a to všechno v porovnání s několika předchozími ročníky Vánoc.

Mohlo by vás zaujmout: E-shop na vedlejšák může vydělávat, i když mu věnujete jen pár hodin denně

Zajímavé srovnání nabízí například fakt, že obchody během posledních třech měsíců v roce zvýšily obrat o cca 35 %. Měřené e-shopy udělaly v období leden – září 2014 obrat ve výši 167 mil Kč, v období říjen až prosinec to bylo 93 mil Kč. 

Období Leden až září Přepočet na měsíc Vánoce Přepočet na měsíc
Obrat 167 320 198 Kč 18 591 133 Kč 93 097 291 Kč 31 032 430 Kč
Počet objednávek 115 939 12 882 93 405 31 135
Počet produktů 292 090 32 454 230 608 76 869
Průměrná cena objednávky 1443 996
Průměrný počet produktů v objednávce 2,5 2,4

Z dalších čísel je patrné, že počet objednávek narůstal dosti podobným způsobem mezi obdobím v průběhu roku a pak ve vánoční sezoně.

Co mě osobně trošku překvapilo, je fakt, že průměrná cena objednávky klesla. Čekal jsem spíš opačný trend.

Průměrný počet produktů v jedné objednávce zůstal takřka nezměněn.

Jak na daň z příjmů?

Přečtěte si daňový speciál, který poradí jak na daň z příjmů věcí krok za krokem.

 

Data pocházejí z cca 4800 e-shopů (je to tedy vzhledem k celkovému počtu obchodů v ČR jen relativně malý vzorek – cca 15%), přičemž většina obchodů ve vzorku (cca 70%) jsou menší eshopy. Data poskytly firmy ShoptetShopio.

Jak si e-shopy vedly o Vánocích v posledních letech?

Dál jsem ve zkoumaných obchodech porovnával tržby během vánočních období. V roce 2010 to bylo zhruba 22 milionů korun, v roce 2014 pak 93.

widgety

Je vidět, že lidé opravdu nakupují. Učí se internet využívat víc a víc. A to je dobře.

Jaká témata z oblasti e-commerce by vás zajímala? Rád je pro vás sepíšu.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Jak na firemní Facebook prakticky

  •  
    Jak efektivně propojit Facebook s webem.
  • Jak vše měřit a vyhodnocovat.
  • Jak řešit krizové situace.

Detailní informace o školení Facebooku »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+