Jak si přivydělat snadno a rychle i v zapadákově? Otevřete ParcelShop

Jak si bez většího úsilí vydělat na účty za elektřinu, na nájem a k tomu ještě hezkých pár korun ušetřit? Řešením jsou partnerské výdejny.

Outsourcing výdejních míst v Česku zajišťuje několik firem a vítají to nejen e-shopisté a jejich zákazníci, ale také provozovatelé výdejních míst.

Češi milují nakupování na internetu, ale rádi si zakoupené zboží vyzvedávají osobně. Na to už reagovala spousta internetových obchodníků a další se tento servis snaží nabídnout. Na poptávkových serverech proto najdeme například tyto inzeráty: „Internetový obchod s dárky hledá ke spolupráci formou výdejního místa zavedenou prodejnu v Praze.“ nebo „Hledáme další začínající či malé e-shopy, které by chtěly mít výdejní místa, ale velké společnosti se s nimi kvůli malému počtu balíčků nechtějí bavit. Máme v plánu si pro náš e-shop v polovině srpna nebo na začátku září otevřít vlastní výdejnu na Praze 5 kousek od Anděla. Vašim zákazníkům budeme rádi vydávat i vaše balíčky za cenu 30 Kč za kus.“ 

Každý e-shop disponující sítí vlastních či spolupracujících výdejen získává obrovskou konkurenční výhodu. Obliba ParcelShopů tkví především v tom, že si příjemce svou zásilku vyzvedne či pošle v době, která mu nejvíce vyhovuje, a to včetně víkendů a bez čekání. A spolupráci s internetovými obchodníky mohou velmi zajímavě zúročit i majitelé malých kamenných obchodů.

Mohlo by vás zajímat: Chcete založit e-shop? Musíte mít provozovnu a sklad?

Přivýdělek, zvýšení vlastního prodeje i povědomí

Nabídnout prostory svého obchodu coby místa pro přejímku a výdej balíčků se dá v malém právě prostřednictvím výše uvedených nabídek. Vedle toho ale existuje poptávka od zavedených firem, které neustále rozšiřují sítě svých takzvaných ParcelShopů. Mezi nejznámější patří PPL ParcelShop, Geis Point nebo Zásilkovna.

Zapojení do některé ze sítí výdejních míst přináší kamenným obchodům řadu výhod. Jedněmi z nejdůležitějších jsou rozšíření zvýšení počtu příchozích a tedy i potenciálních zákazníků a tím pádem i zvýšení obratu. Ten může podle zkušeností Zásilkomatu vyskočit až o 30 %. Ano, při větším pohybu lidí na prodejně je předpoklad, že naše zboží někoho zaujme. Finanční přínos toho není nijak horentní, ale ani zanedbatelný, potvrzuje Josef Vitásek, majitel obchodu AUTODÍLY Vitáskovi z Napajedel a provozovatel jednoho z ParcelShopů. Mrzí ho to, že z pochopitelných důvodů může být výdejním místem jen pro jednu firmu, ačkoli by zvládl zastupovat více společností a tím pádem si možnosti přivýdělku ke svému podnikání ještě zvýšil. I zastupování jedné značky ale může být ve firemní pokladně znát. V PPL ParcelShopech loni zaznamenali 70% navýšení a podobné číslo očekávají i letos. Zvlášť v předvánoční době, kdy obor e-commerce každoročně láme rekordy, se pak v partnerských výdejnách dveře netrhnou.

Provozovatelé výdejních sítí samozřejmě každou vydanou zásilku honorují. Výše manipulačních poplatků se liší, a to zejména v závislosti na tom, zda jde o zásilku vyplacenou, nebo na dobírku. K tomu se ještě připočítává pravidelná odměna na provoz ParcelShopu. V našem případě nejde o velký přivýdělek, ale počet vydávaných balíků neustále pozvolna roste a služba nám zaplatí zhruba spotřebu elektrické energie v obchodě, uvádí Roman Bureš, majitel kutnohorského BuBuSportu a jeden z prvních poskytovatelů výdejního místa u nás. Chod samotné prodejny podle něj provoz ParcelShopu nijak neomezuje. Příjem i výdej zboží je díky datovým terminálům rychlý a jednoduchý a administrativa minimální. Dodatečný příjem největšího provozovatele ParcelShopu se běžně pohybuje v řádu desítek tisíc za měsíc. V sezoně se pak může i zdvojnásobit, říká Petr Chvátal, CEO společnosti PPL CZ.

Zatraktivnění místa podnikání, zvýšení povědomí o prodejně či firmě a možnost odlišení se od konkurence zase vítá živnostník z Frýdlantu nad Ostravicí Radek Macháč, který se zabývá prodejem a servisem výpočetní techniky a kamerových systémů. Z vlastní zkušenosti vím, že mě není snadné zastihnout s balíčkem, takže jsem ihned po spuštění této služby zareagoval na možnost otevřít ParcelShop i ve své prodejně a nabídnout tak dostupnost balíků ve svém okolí i ve večerních hodinách, říká Radek Macháč a Petra Mlnaříková, majitelka Drogerie Na Hvězdě z Ústí nad Labem dodává: Zviditelnit se nepotřebujeme, jsme zavedená prodejna s 25letou tradicí. Zákazníci si ale tuto službu chválí, a proto si myslíme, že je dobré v ní pokračovat.

Krom toho dostávají provozovatelé výdejních míst podporu v podobě reklamy, konkrétně informací o prodejnách a provozovnách na internetových stránkách jednotlivých služeb. Samozřejmostí je dodání POP/POS materiálů určených k označení interiéru a exteriéru provozovny. Síť Geis Point je pak navíc implementována i do populárních e-shopových platforem, například do FastCentrik, PrestaShop, Binargon nebo platformy WebCzech. Tím pádem se o konkrétních výdejnách dozví i lidé nakupující na e-shopech používající právě zmíněná řešení.

Psali jsme: V e-shopu nabídněte více možností dopravy. Zákazník si chce vybírat

Šance pro živnostníky z venkova

Nároky na zřízení výdejního místa nejsou nijak přehnané. Může ho snadno nabídnout firma i živnostník, který má náležité prostory. Provozovatelé ParcelShopů v zásadě požadují dobrou dostupnost, tedy například blízkost zastávky MHD nebo možnost zaparkování. Otevírací doba by v pracovních dnech měla být minimálně do 18:00 a o víkendu je nutné mít otevřeno aspoň v sobotu. Ideálním partnerem jsou tedy například prodejny potravin, dárkového zboží, zverimexy, květinářství nebo čerpací stanice.

Protože zboží bývá v těchto výdejnách uskladněno týden i déle, je nutné mít sklad dobře zabezpečený. Výdejce může uklidnit to, že některé firmy neakceptují zásilky v hodnotě vyšší než 20 000 korun. A vyloučeno je i zasílání živých zvířat a podobně. Jak už bylo zmíněno, náročná není ani práce s balíčky. Třeba v síti Geis Point jsou parametry zásilek ohraničeny mírami 80 × 60 × 42 centimetrů a váha nesmí překročit 15 kilogramů.

Hodí se připomenout si: Máte kamennou prodejnu? Podpořte prodej také pomocí onlinu. Tady máte návod

widgety

Výdejní místa nabízí nejefektivnější způsob dopravy a výdeje zásilek z e-shopů koncovým zákazníkům. Proto se jejich počet neustále zvyšuje a nebude trvat dlouho a dohromady nabídnou víc poboček, než má se svými zhruba 3600 místy Česká pošta. Ta se ale začíná z malých obcí stahovat. Provozovatelé ParcelShopů naopak míří i k těm nejvzdálenějším zákazníkům a dávají tak možnost přivýdělku i majitelům malých vesnických obchodů a živnostenských provozoven. V budoucnu bychom měli rádi 2500 ParcelShopů. Naší snahou je to, aby každý obyvatel měl jeden ParcelShop v dosahu 10 minut, ve městech pěšky, mimo ně autem. Od začátku roku nám přišlo více než 650 žádostí o zřízení této provozovny. Plán 1 500 ParcelShopů do konce letošního roku tak jistě překročíme, komentuje Petr Chvátal.

Vnímáme oblíbenost osobního odběru u zákazníků e-shopů a chceme změnit nákupní zvyklosti zákazníků ve prospěch spolupracujících partnerů. Spolupracujícím e-shopům chceme přivést nové zákazníky, kteří nakupují v trafikách časopisy a další běžný sortiment, a naopak trafikám chceme přivést nové zákazníky, kteří si na trafice s vyzvednutím zásilky koupí časopis či třeba podají Sportku. Díky hustotě naší sítě oslovíme každého zákazníka v celé ČR včetně menších měst, ve kterých mají e-shopy k zákazníkovi daleko. To přinese pozitivní synergický efekt jak pro prodej časopisů, tak i pro zvýšení objemu zásilek spolupracujících e-shopů, uvádí Radek Vaňkát, jednatel společností Mediaprint & Kapa a e-shop partner, které společně provozují síť Geis Point.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+