Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

5 způsobů, jak úspěšně propagovat svůj byznys offline

Autor: 258398
Tomáš Dlask

Čeští podnikatelé stále častěji přesouvají své marketingové aktivity do virtuálního světa internetu. Je vůbec možné zviditelnit své webové stránky bez pomoci počítače? Čtěte sedm zaručených způsobů, jak toho docílit.

Jak vyplývá ze zjištění serveru Podnikatel.cz, k účinnému marketingu a prosazování svých nových firemních webových stránek není nutné učinit veškerou práci online, tedy prostřednictvím internetu. Ve skutečnosti je to pouze polovina celého snažení. Řízení provozu online je sice jednodušší, protože média jsou lidmi a potenciálními klienty hojně využívána, nicméně internet je často přeplněný informacemi a nabídkami a je těžké se v této změti nějakým způsobem prosadit.

Propagační činnost v reálném světě může být minimálně stejně úspěšná pro zviditelnění vašeho byznysu. Zde je pět osvědčených způsobů, jak offline propagovat své webové stránky. Čtěte více: Než začnete strkat peníze do internetové propagace, analyzujte si konkurenci

1. Dejte si inzerát do tisku

Tištěná inzerce může být v dnešní době považována za poněkud staromódní. Online reklama se zdá být tak jednoduchá, nákladově efektivní a měřitelná, že starý způsob inzerování – předat peníze a doufat v nejlepší – se jeví jako primitivní.

Krása tištěné reklamy spočívá ale v tom, že může oslovit každého čtenáře. Vyhledávače na internetu zobrazí pouze konkrétní odpovědi na zadaný výraz, kdežto reklama v tisku může zaujmout i takového člověka, který ani netuší, že se stane budoucím klientem.

Dvě klíčová slova pro úspěšnou tištěnou inzerci jsou „kreativita“ a „testování“. Popusťte uzdu své fantazii, aby si reklama získala pozornost čtenářů. Pozor však na upsání se častému inzerování v jediném periodiku na stále stejném místě, aniž byste si předtím provedli průzkum, jak moc je právě zde váš inzerát efektivní.

Potřebujete poradit? Nevíte si s něčím rady? Zeptejte se, redakce zajistí odpověď.
Tlačítko: Nový dotaz

2. Propagujte vaše webové stránky všude

Vlastníte automobil? Nalepte vaši webovou adresu na jeho zadní stranu. Nechte si ji vyšít na košili, potiskněte pera, poznámkové bločky, klíčenky či pivní podtácky. Vše, co po svých potenciálních zákaznících budete požadovat, je to, aby vaši adresu napsali do vyhledávače.

Pokud vaše nové podnikání zatím ještě negeneruje velké peníze, vytiskněte webovou adresu stránek na kousky papíru velikosti vizitky a rozdávejte je každému, koho potkáte. Čtěte více: Zaplaťte si reklamu a odečtěte si ji z daní

3. Zaměřte se na konkrétní klientelu

Jestliže spouštíte nový projekt zacílený na děti či mládež, rozdávejte sladkosti s vaší webovou adresou na obalu. Pokud se specializujete na vytváření daňových přiznání, vyšlete do ulic či na specializované veletrhy pár vkusně oblečených hostesek s brýlemi a se šanonem v podpaží. Nechte je roznášet letáky odkazující na vaše stránky.

Rozhodněte se pro vaši cílovou skupinu klientů, zjistěte si, kde se pohybuje a jděte za ní nabízet své služby způsobem, který ji zaujme. Čtěte více: Podnikáte v byznysu zaměřeném na děti? Víme, jak v něm být úspěšný

4. Využívejte společenských událostí ke své propagaci

Během svého podnikání budete mít určitě hned několik příležitostí pro setkání se s větším davem lidí, tedy možnými partnery v byznysu. Na svou cílovou skupinu se pokuste zamířit i zde. Může jít o různá setkání či společenské akce, nebo třeba i přehlídky či výstavy.

Ať už jde o jakoukoliv událost, měli byste se pokusit najít relevantní způsob podpory svých stránek, který bude vyčnívat nad ostatní.

Brand

5. Šokujte veřejnost

Slyšeli jste někdy o guerilla marketingu? S tímto termínem přišel poprvé v roce 1984 Jay Conrad Levinson ve své knize Guerilla marketing. Popisoval v ní nekonvenční a agresivní reklamu s velice nízkými náklady, tedy právě “partyzánský marketing”. Neotřelost, inovace a moment překvapení. To jsou klíčové prvky guerilla marketingu.

Jestliže se snažíte upoutat pozornost veřejnosti a přivést ji tak na své stránky s nabídkou dovolených, zkuste na chodnících udělat pár báboviček či hradů z písku se zapíchnutou vlaječkou (a pochopitelně webovými stránkami na nich). Otevíráte kadeřnický salon? Připevněte na chodník šipky z ustřižených vlasů, které povedou do vašeho kadeřnictví. Podobný princip využil před několika lety v Česku také bývalý mobilní operátor Oskar, současný Vodafone. Pod heslem Jsme posedlí pokrytím obalovali najatí zaměstnanci stavby a mosty fólií a papírem. Je však třeba dbát na to, jak dalece umožní podnikateli zákon zabrousit. Nebojte se ale tento marketingový nástroj (účinný zejména při zaměření se na mladší generaci zákazníků) směle vyzkoušet.

Foto: Isifa.com
Našli jste v článku chybu?