Jak v účetnictví na náhradu škody, kterou způsobil zaměstnanec

Zaměstnanec vaší firmy způsobil škodu zákazníkovi. Jak tuto škodu promítnout v účetnictví? Poradili jsme vám v našich odborných poradnách.

Potřebujete poradit od odborníka? K dispozici jsou odborné poradny, kde vám vybraní odborníci odpovědí rychle a kvalitně. Další informace v Podmínkách užívání.

Vybraný dotaz z Účetní poradny

Zaměstnanci naší firmy, která je plátcem DPH, způsobili svou prací škodu na majetku cizí osoby. Jedná se o fyzickou osobu. Řešilo se to přes pojišťovnu, od které nám nyní přišlo oznámení o výši náhrady škody, ve které stojí, že náhrada škody byla stanovena na 8000 Kč včetně DPH, z toho pojišťovna odečetla 2500 Kč jako naši spoluúčast a zbývající částku poslala rovnou na účet poškozeného. Prosím o radu, jak toto celé zaúčtovat? Co do nákladů, co do výnosů? Navíc mě trápí ta částka včetně DPH, náhrada škody přece není zdanitelným plněním.

Dle mého názoru škodu, kterou způsobili vaši zaměstnanci na majetku cizí osoby (zřejmě občana), byla odstraněna jinou osobou, která fakturovala toto odstranění včetně DPH. 

Proto pojišťovna uvádí v oznámení, že se jedná o celkovou částku včetně DPH. Jelikož pojišťovna přímo zaslala plnění poškozenému a vy jste povinni uhradit částku 2 500 Kč jako spoluúčast účtovala bych následovně: 

Předpis náhrady škody MD 548 D 325 2500 Kč

Úhrada škody MD 325 D 221 2 500 Kč (převodním příkazem) 

Současně bych účtovala o předpisu náhrady škody za zaměstnancem  MD 335 D 648 

Dle ustanovení § 25 odst.1, písm n) zákona o daních z příjmů by měly být náklady daňové pouze do výše náhrady. V případě, že náhrada předepsána nebyla, potom budou náklady nedaňovými.

Odpověď zpracovala Miriam Lukášová, odborný poradce serveru Podnikatel.cz

 

Potřebujete radu od odborníka? Využijte našich odborných poraden.

Texty byly redakčně upraveny

Foto: www.isifa.com

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 11. 2012 10:20

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+