Jak vypadá nejčastější zákazník e-shopů? Muž ve středním věku

Typickým zákazníkem tuzemských e-shopů je muž ve středním věku s aktivním životním stylem. Na internetu pak nakupuje především elektroniku.

Na internetu nejčastěji nakupují muži ve středním věku, kteří měsíčně uskuteční jeden až dva nákupy. S největší pravděpodobností pak tito zákazníci nakoupí elektroniku. Vyplývá to průzkumu agentury Insight realizovaného pro poskytovatele platebních řešení společnost PayU.

Průzkum dále ukázal, že nejvíce v e-shopech nakupují tzv. sofistikovaní uživatelé, kteří představují takřka čtvrtinu všech internetových zákazníků. Muži mají v této skupině převahu 60 %. Sofistikovaní uživatelé využívají internet dlouhodobě a pravidelně každý den a mají aktivní životní styl. Tito zákazníci využívají k platbám často kartu, rychlé online převody či elektronickou peněženku.

Z našich dat plyne, že segment sofistikovaných uživatelů je pro e-shopy také nejcennější. Tito zákazníci nákupu přes internet důvěřují a mají s ním dobré zkušenosti. Online proto nakupují nejčastěji a také nejvíce utratí, komentuje Gabriel Kalapoš, ředitel společnosti PayU ČR. Čtěte také: Která platební metoda konečně svrhne nadvládu dobírky?

Podle průzkumu též v e-shopech nakupují spíše muži. Jednou do měsíce jich nakoupí na internetu skoro 65 % z nich. Žen do online obchodů zavítá aspoň jednou měsíčně zhruba polovina. Muži pak nakupují hlavně elektroniku (39 % z nich), ženy oblečení (22 % žen), kosmetiku (16 %) a potřeby pro domácnost (14 %). Nepřekvapuje nás, že nejčastěji nakupovaným zbožím je elektronika. Tento fakt si vysvětlujeme částečně tím, že e-shopy s elektronikou patří obecně na českém internetu k těm nejspolehlivějším. Jejich ostrá konkurence zároveň tlačí na snižování ceny elektroniky, která je tak oproti kamenným obchodům často levnější, doplnil Gabriel Kalapoš.

Za nákup elektroniky pak uživatelé v průměru utratí 1226 korun, za oblečení 861 korun a za kosmetiku 1056 korun. Na největší částku, průměrně 2444 korun, však přijde pořizování domácích potřeb, kam patří i bílá technika. Čtěte také: E-shop jako vedlejšák. Každý si může přilepšit

Foto: www.isifa.com

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+