Hlavní navigace

Jak zadat inzerát na novou pracovní pozici přes internet

31. 7. 2014
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 329515
Přinášíme přehled nejvýznamnějších serverů s nabídkami práce a radíme, jak napsat inzerát tak, abyste vyčnívali před konkurencí a přilákali správné kandidáty.

Na českém internetu existuje celá řada portálů k inzerci pracovních pozic. Přinášíme přehled nejvýznamnějších serverů a prakticky radíme, jak napsat inzerát tak, abyste vyčnívali nad konkurencí a přilákali správné kandidáty.

Jobs.cz/práce.cz – stálice internetového trhu práce

Oba servery patří mezi pionýry internetového trhu práce. Společnost LMC, která oba portály provozuje, byla založena již v roce 1996.

Práce.cz slouží zejména ke hledání zaměstnanců se středním a nižším vzděláním. Denně na server zavítá více než 50.000 zájemců o práci. Cena za jednorázovou inzerci se pohybuje v závislosti na délce jejího zveřejnění.

Délka Cena bez DPH Bonus
3 dny 490 Kč  - 
7 dnů 990 Kč Větší rozsah inzerátu
30 dnů 3 500 Kč Tisk inzerátu v regionální tisku a Teamio – nástroj pro správu reakcí.
Server nabízí balíček 3 inzerátů na 30 dnů za 8 000 Kč. 

Jobs.cz se zaměřuje na specializované a vysoce kvalifikované zaměstnance. Při dnešním technicky orientovaném trhu práce na internetu jde o výstavní skříň IT pozic. Pro jednorázovou inzerci nabízí server 3 varianty.

Typ Cena bez DPH  Zahrnuje
Standard 7 900 Kč Inzerci na měsíc, automatickou aktualizaci, možnost prodloužení inzerátu
Light 5 900 Kč
Balíček 19 000 Kč 3× inzerci na měsíc, automatickou aktualizaci, možnost prodloužení inzerátu

Mimo jednorázovou inzerci najdete v portfoliu jobs.cz balíčky KOMBInované inzerce pro vystavení pracovní nabídky také na sesterském serveru prace.cz. Cena této varianty se pohybuje v rozmezí 3200 – 5000 korun podle počtu zakoupených inzerátů.

Podle personalistky Ivy Lattenbergrové z Embed/IT lze ještě výraznějších úspor dosáhnout zakoupením „kreditů“ pro hromadnou inzerci: Před časem jsme kupovali 130 kreditů (1 inzerát=3 kredity) a dostali jsme se na částku 260 Kč/kredit, takže vystavení jednoho inzerátu nás stálo 780 Kč.


Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek. 

Pracovní server nabízí v ceně přístup do rozhraní pro správu vystavených inzerátů a došlých reakcí. E-mailem mně automaticky chodí reakce od kandidátů a přes webový portál vidím všechny kandidáty, kteří reagovali na pozici. Na konci výběrového řízení hromadně kandidáty vyrozumím, aniž bych zpětně v Outlooku dohledávala, kdo kdy reagoval, popisuje zkušenost HR konzultantka Iva Měřínská z Brněnské personalistiky.

Dále čtěte: Potřebujete nové zaměstnance? Co takhle zkusit Facebook

LMC G2 – databáze uchazečů

Mimo aktivní inzerci personalisté využívají databázi LMC G2 s více než 35 000 životopisy uchazečů hledajících pracovní uplatnění. Prohlížení „slepých“ životopisů (bez kontaktních údajů) není zpoplatněné. Platí se za odkrytí profilu částkou začínající na 60 korunách (při zakoupení 500 kreditů).

LinkedIN – sociální síť s placenou inzercí

Podle průzkumu B2B group z dosáhl počet uživatelů pracovní sociální sítě 622 000 v roce 2013. Generace vstupující na trh práce čím dál více využívá sociální sítě pro získání práce a zaměstnavatelé si sílu LinkedINu plně uvědomují. Inzerci na síti prozatím využívají velké společnosti v kombinaci s jobs.cz či prace.cz.

Při jednorázovém vystavení měsíční inzerce firma zaplatí v přepočtu 3800 korun. Sazba za pět balíčků přijde na 3000 korun a při zakoupení dvojnásobného množství – 10 kusů padá cena na 2450 korun.

Psali jsme: LinkedIn. Sociální síť, na které neztrácíte čas

Inzerce LinkedINu umožňuje automaticky přiřazovat kandidáty k pracovní nabídce, mapovat, kdo na inzerát kliknul a okamžitě nahlédnout do jeho profilu, kde personalista vidí jeho kontakty (a tak eventuelně získá další kandidáty k oslovení).

Rozhraní LinkedINové inzerce umožňuje pohodlně přesměrovat reakce kandidátů do libovolné e-mailové schránky nebo na externí web, kde samostatně reagují. Výhoda pro uchazeče spočívá v pohodlí reakce – nemusí přikládat životopis, plnohodnotně postačí jejich profil.

Jobote.cz – doporučte práci kamarádům přes sociální sítě

Perspektivní novinkou mezi inzertními portály je služba Jobote.cz, která funguje na principu sdílení a doporučení. Personalista vystaví inzerát a připojí odměnu, kterou firma nabízí za doporučení vhodného kandidáta. Interní zaměstnanci sdílí inzerát na sociálních sítích v okruhu svých přátel. Přátelé zaměstnanců se ucházejí o pozici a odměnu získá ten, jehož kamarád uspěl ve výběrovém řízení. Korektnost služby zajišťuje sdílení unikátního odkazu a trackovatelnost doporučitele.

Cena služby začíná na 1990 Kč/měsíc pro vystavení 3 inzerátů a 1 HR uživatele, navýšení na 10 inzerátů a 3 personalisty vychází na 5990 Kč/měsíc. Odměna pro doporučitele nastavují firmy různorodě, náš dlouhodobý průměr je 9300 korun, nejvyšší vyplacená odměna dosáhla 50 000 korun – to bylo v případě úzkoprofilového IT specialisty, doplnil spoluzakladatel Jobote.cz, Tomáš Horáček.

Připomeňte si: 5 nástrojů, kterými zabráníte poklesu motivace vašich zaměstnanců

Jak napsat poutavý inzerát a přilákat ty správné kandidáty?

Doba, kdy uchazeči slyšeli na „dynamicky se rozvíjející firmu“, která poskytuje zaměstnancům „propracovaný systém benefitů a systematický rozvoj“ je pryč. Inspirujte se praktickými tipy personalistů, než budete příště inzerovat.

Vyčnívejte nadpisem v moři ohraných názvů pozic

Mezi stovkami opakujících se názvů pozic záchvěv kreativity upoutá oko čtenáře a ten přinejmenším ze zvědavosti na inzerát klikne. Netradiční nadpis přiláká mnohem více uchazečů, a pokud je celý inzerát psán ve stejném duchu, ti pro nás „praví“ uchazeči prostě neodolají a do výběrového řízení se přihlásí, říká personální manažerka Copy General Iva Schubertová.

Vyprávějte příběh

Nechejte uchazeče nahlédnout do firmy už prostřednictvím inzerátu, nastiňte jim, co se u vás děje, jak vyvstala potřeba na novou pozici. Obsazovali jsme asistentskou pozici, administrativa nám přerůstala přes hlavu a my se potřebovali soustředit na business, tak jsme to do inzerátu otevřeně přiznali, spolu s dalšími filtrujícími požadavky. A přihlásili se lidi, kteří nás chtěli podporovat, administrativa je bavila a zároveň neměli přehnané ambice, které jsme nemohli naplnit, míní spoluzakladatel Finetika Pavel Sládek.

Praktické požadavky místo klišé

Jistě si vybavíte, jak jste si přečetli nicneříkající snůšku „řečí“ a inzerát s nelibostí zavřeli. Co napsat, aby se situace neopakovala? Pozici se snažíme popsat co nejautentičtěji, místo obecných frází sdělujeme konkrétní informace, uvádí Schubertová. Zmiňte, s čím přesně se bude uchazeč v práci potýkat. – Například místo „dobrá znalost MS Excel“ rozveďte, zda bude programovat makra, upravovat vzorce nebo měnit formátování buněk. Uchazeč se tak už z inzerce dozví, co je výsledkem práce pozice, o kterou se uchází a jaké musí splňovat požadavky, aby na pozici uspěl, dodává personální manažerka.

Vciťte se do motivace uchazeče

Daně x

Nabídněte jim takovou práci a podmínky, které by je mohly bavit. Zejména pracovníky v IT segmentu zajímá méně hodnota na stravenkách a příjemné pracovní prostředí. Ke změně práce je naláká specifikace řešených problémů. Raději než „budete řešit složité a zajímavé problémy v JAVĚ“ přibližte, že programátor bude „sledovat funkčnost clusterů na serveru“ a také bude „třídit gigabajty dat a navrhovat algoritmy pro jejich prezentaci na úrovni BI“.

Firmy chybují, stylem vedení „prostě to udělejte“ zaměstnance demotivují

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je externím spolupracovníkem serveru Podnikatel.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).