Hlavní navigace

Jak získat pro firmu (ne)legálně 5000 fanoušků na sociální síti za jediný den

 Autor: 258398
Michael Hovorka

Vyzkoušeli jsme za vás. Nové fanoušky či followery na firemních sociálních sítích lze získat poměrně jednoduše. Jejich počet si můžete i uměle navýšit.

Pořídit si firemní profil na sociálních sítích nekončí tím, že si ho založíte. O jednotlivé profily se musíte i aktivně starat a rozhodně nemůžete očekávat, že si vás lidé na sociálních sítích najdou sami. Je nutné tomu trochu pomoci. Tady jsou 3 tipy, jak získat (ne)legálně nové fanoušky.

1. Kvalitní obsah a aktivní komunikace

Pořídili jste si firemní Facebook, Twitter, Google+ či Instagram a nic se neděje. Fanoušků máte maximálně do stovky a žádní noví nepřibývají. Jejich dosavadní počet byl spíše náhodou a vy si lámete hlavu, jestli mají tedy ty sociální sítě vůbec smysl. Rozhodně mají, jenže vy jste svým zákazníkům neřekli, že na sítích jste, nebo jste jim to dostatečně často nepřipomínali a už vůbec jim nenabízíte obsah, který chtějí číst.

Že dáte barevnou ikonu svých sociálních profilů na webovou prezentaci, nestačí. Ani nestačí, pokud si dané ikony narvete do podpisového vzoru (tuto zrůdnost raději rovnou z podpisového vzoru vyhoďte). Rozhodně se také vyvarujte toho, že nabídnete svým zákazníkům nějakou odměnu, pokud se stanou vašimi fanoušky na Facebooku či Twitteru. Nic z toho vám trvalé fanoušky nepřinese.


Autor: www.freeimages.com

Naservírujte si nové fanoušky pro vaši firemní sociální síť. 

Lidé se s vaší značkou na sociálních sítích musejí především sžít. Musejí mít motivaci se fanoušky či followery stát. Vžijte se do situace, kdy si chcete přidat svého přítele například na Facebook. Proč si ho přidáváte? Chcete vědět vše nové, co se v jeho životě děje. Váš přítel je zábavný, takže si jeho příspěvky s chutí kdykoli přečtete. Rádi s ním i komunikujete, protože na vaši poznámku vždy zareaguje. A přesně tak byste se měli chovat i na firemní sociální síti. Nesnižujte se však na úroveň, kdy publikujete rádoby vtipná videa, která nemají s vaším byznysem cokoli společného. Vaši fanoušci to možná okomentují, ale nepochopí, proč to publikujete.

Základem je tedy obsah, který sdílíte. Ten by měl být zároveň pravidelný tak, aby si lidé na příval nových informací zvykli. Na druhou stranu by neměl být až tak častý, aby to vaše fanoušky neodradilo. Druhým pilířem je pak aktivní komunikace o tom, že právě na sociálních sítích jste. Nejlépe se to komunikuje právě již vydaným obsahem, který jste sdíleli. Napište do svého newsletteru informaci o tom, že jste na svůj Facebook přidali skvělou fotogalerii vašich nových produktů, přidejte malou foto ochutnávku a přímý odkaz na příspěvek na vybrané sociální síti.

Jak na daň z příjmů?

Přečtěte si daňový speciál, který poradí jak na daň z příjmů věcí krok za krokem.

 

Zkuste si i pár zajímavých příspěvků ze sociálních sítí vytisknout na formát A5, přidejte originální grafiku a QR kód pro přímý přístup na váš profil na sociální síti. Originalita zaujme pokaždé. Prostě hledejte cesty, jak váš obsah ze sociálních sítí předávat vašim zákazníkům tak, aby si vás našli úplně sami.

2. Reciproční princip

Druhým způsobem získávání nových fanoušků je princip reciprocity. Ten funguje především na Twitteru, Instagramu a Google+. Na Facebooku to bohužel až tolik nefunguje. Jak na to? Naprosto jednoduše. Přidáte si fanouška, on si přidá vás. Jedná se tedy o získávání nových followerů, kteří nejsou a nemusí být vašimi přímými zákazníky, na druhou stranu díky tomuto principu na sebe můžete upozornit.

Jenže, kde takové lidi hledat? Přeci nemůžete vyhledávat náhodně pomocí jména? To samozřejmě ne. Nejlepší způsob, jak oslovit nové followery v případě výše uvedených sítí, je proklikat se na followery nejvíce aktivních uživatelů, kteří za sebou táhnout už velký počet následovníků. Nejlepším způsobem je vytipovat si osobnost, která má určitou spojitost s vaším byznysem. Pokud prodáváte například kosmetiku, dohledejte na sociálních sítích blogerku, která o kosmetice píše. Proklikejte se na její followery a začněte si je jednoduše přidávat. Budete se divit, kolik z nich si vás přidá také, reciprocita zde funguje na jedničku. Pokud vás nikdo nenapadá, „vykrádejte“ followery účtům, které jich mají dostatek. Velký třesk udělal na Twitteru například moderátor Leoš Mareš, který za velmi krátkou existenci na této sociální síti nasbíral už přes 25 tisíc nových followerů. Na ministra financí Andreje Babiše však zatím nemá, jeho počet followerů přesáhl už 89 tisíc. Leoš si to ale hojí na Instagramu, kde má dalších 72 tisíc fanoušků.

Jenže pozor, reciprocita jak Twitterem tak i Instagramem je částečně blokována. Například na Twitteru si můžete přidat denně maximálně 1000 nových uživatelů, ale jak jsem otestoval, povolí vám to přidat maximálně tak 500 lidí denně, pak se nové přidávání automaticky blokne s upozorněním, že jakmile dosáhnete počtu 2000 lidí, které jste začali sledovat, blokace přidávání nových účtů bude trvalá, dokud někoho nevymažete. Twitter se sice vymlouvá na to, že přeci nemůžete stíhat sledovat 2000 lidí najednou, ale je to především právě ochrana proti tomuto způsobu, který není úplně až tak čistý. Instagram jde ještě dál. Ten vám sice celkový počet lidí, které chcete sledovat, neblokuje, ale jakmile si trvale, často a ve velkém množství přidáváte nové uživatele, které chcete sledovat, automaticky již přidané začne vyhazovat. Navíc uživatelům, které jste si přidali, zašle upozornění, že některé followery (vás) z jejich účtu smazal, protože se jedná zřejmě o spam. U Instagramu si musíte prostě nařídit budíka a přidat denně max. 30 nových uživatelů, další vám Instagram nepovolí.

3. Fanoušky si můžete i koupit

Nejjednodušším způsobem, jak získat nové fanoušky pro svou sociální síť, je jejich nákup. Získáte sice hezké číslo, jenže nemůžete očekávat žádnou aktivitu ze strany těchto koupených účtů, protože se často jedná o zfalšované, neaktivní či staré účty, které vám navíc budou časem ubývat tím, jak je sociální sítě budou promazávat. O nákupu fanoušků na sociálních sítích se hodně mluví, ale málokdo přesně neví, jak to funguje a kde se dají fanoušci koupit.

Způsob jsem našel a dokonce i vyzkoušel. Za tento pokus jsem zaplatil 360 korun a zvýšil si tak počet svých followerů na svém účtu na Twitteru o více než 5000. Jak jsem to udělal? Vůbec jsem nepátral po možnostech v Česku, protože taková služba by se rozhodně pohybovala v jiných cenových relacích. Využil jsem nabídky, která je veřejně dostupná na portálu peopleperhour.com. Jedná se o portál lidí na volné noze, kteří nabízejí různé služby, od vývoje webu až právě po nákup nových fanoušků pro sociální sítě.

Stačí si vybrat dodavatele dle jeho hodnocení, ceny a případně i záruky, že se jedná o kvalitní followery. Každý nabízí jiný počet followerů pro různé sociální sítě. Za službu se platí vždy předem, takže jsem si samozřejmě vybral dodavatele, který měl nejlepší hodnocení s nabídkou největšího počtu nových fanoušků za příznivou cenu. Jakmile jsem příslušnou částku zaplatil, v tomto případě cca 360 korun, stačilo mu už jen zprávou nahlásit, k jakému účtu chci nové fanoušky přidat. Nahlásil jsem tedy svůj účet: https://twitter.com/michaelhovorka 

I když vám dodavatelé garantují, že se jedná o kvalitní fanoušky, samozřejmě nejedná, nikdy. Jak jsem zjistil, i když některé účty vypadají důvěryhodně, často jsou to účty, které jsou například rok neaktivní, nebo byly založeny výhradně pro jejich prodej. Navíc je evidentní, že pro přidání nových followerů mají tito dodavatelé vyvinutý software. Večer jsem objednal a hned v 8 hodin ráno mi začal telefon rachotit jako kulomet. Notifikacemi jsem byl upozorněn, že mi přibývají noví fanoušci, ale takovou rychlostí, že člověk by takhle nové účty rychle přidávat nemohl.

Způsob získávání těchto nových fanoušků je proto naprosto zbytečný. Počet followerů vám začne zpětně zase ubývat. Můžete tak dobře vypadat před konkurencí či motivovat své zákazníky, že je o vás skutečně zájem, když máte tolik fanoušků, ale negativa zde spíše převažují. Pokud chcete někomu udělat „radost“ z jeho nových fanoušků, můžete to koupit vlastně komukoli. Účet na příslušné sociální síti však musí být veřejný. A pozor, musí být aktivní více než 30 dnů, jinak hrozí, že váš příslušná sociální síť odhalí a váš účet zablokuje. Na to ostatně i dodavatelé těchto služeb sami upozorňují. 

Získávání nových fanoušků pro vaše účty na sociálních sítích je prostě stejná dřina jako získávání nových zákazníků. Obojí však přináší své ovoce a navzájem se propojuje.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

120na80.cz: Horní cesty dýchací. Zkuste fytofarmaka

Horní cesty dýchací. Zkuste fytofarmaka

DigiZone.cz: R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

Vitalia.cz: Nejlepší obranou při nachlazení je útok

Nejlepší obranou při nachlazení je útok

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Vitalia.cz: Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky

Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky

Vitalia.cz: Nestlé vyvinulo nový typ „netloustnoucího“ cukru

Nestlé vyvinulo nový typ „netloustnoucího“ cukru

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Lupa.cz: Na koho se v Křišťálové Lupě nedostalo?

Na koho se v Křišťálové Lupě nedostalo?

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Root.cz: Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?