Jaké je doopravdy testování časopisu dTest? (NÁZOR)

Minulý týden se do našeho časopisu dosti prvoplánovým a podpásovým způsobem „obul“ šéf Kasa.cz, Tomáš Richter. Tady je naše reakce, říkají zástupci dTestu.

Obyčejně si podobných útoků nevšímáme, ale protože jsme viděli, jak velký zájem článek vyvolal, neodpustíme si alespoň stručný komentář. 

Časopis dTest se věnuje problematice e-shopů průběžně, nicméně dosud jsme neprováděli komplexní test chování internetových obchodů, o kterém se pan Richter zmiňuje. Zaměřili jsme se pouze na srovnání obchodních podmínek, kterým  chceme obchodníky inspirovat k jejich postupnému vylepšení. To, že se nejedná o mystery shopping ani jiný podobný test, ale o srovnání obchodních podmínek, bylo v textu jasně deklarováno.

Nebudeme na tomto místě znovu rozebírat slabiny obchodních podmínek Kasa.cz, které ze srovnání vyplynuly, neboť jsme tak učinili již v našem článku. Zásadní výhrady ovšem musíme vznést k nařčení z „diletantství“ našeho časopisu i testů. Testování výrobků vždy probíhá v osvědčených zkušebnách a laboratořích. 

Testovací programy jsou nastaveny tak, abychom výrobky mohli být schopni porovnávat podle stejných kritérií a aby výsledky umožnily objektivní srovnání kvality. Nesouhlasíme s názorem, že není důležité, co obchodní podmínky obsahují. Právě ony jsou základním dokumentem, který odráží úroveň prodávajícího.

Zákazníkovi by měly zaručit jistou slušnou úroveň ochrany jeho spotřebitelských práv i za situace, že dojde k nějakému problému. Z toho pohledu není směrodatná skutečnost, že se často čtou až v okamžiku sporu mezi prodávajícím a kupujícím. Právě naopak – v tuto chvíli  by měla být zajištěna férová pozice zákazníka, který je ve vztahu slabší stranou.

Jednotlivých kritérií je přitom uváděna celá řada a je na každém, aby si vybral výrobek, který nejlépe odpovídá jeho preferencím (což nemusí být pro každého výrobek označený jako „vítěz testu“). Na objektivnosti našich testů to ovšem nic nemění. Ostatně výsledky soudních sporů hovoří za nás – v minulosti jich absolvoval časopis dTest hned několik a nikdy neprohrál.

15 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 11. 2012 13:07

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+