Jaké všechny údaje o tržbách budete muset posílat v rámci #EET?

Nejen celkovou částku tržby, ale také základ daně z přidané hodnoty nebo pořadové číslo účtenky budou muset podnikatelé posílat v rámci EET správci daně.

Prvních podnikatelů se elektronická evidence tržeb dotkne v prosinci letošního roku. Zákon o evidenci tržeb stanovuje, které všechny údaje o tržbách budou podnikatelé muset úřadům posílat.

Jaká data budete muset posílat

Podle zákona o evidenci tržeb musí podnikatelé nejpozději při uskutečnění evidované tržby zaslat datovou zprávou údaje o této evidované tržbě finančnímu úřadu a zároveň vystavit účtenku. Za uskutečnění evidované tržby se považuje přijetí evidované tržby nebo vydání příkazu k jejímu provedení, pokud byl tento příkaz vydán dříve.

Zákon dále určuje, které údaje o tržbě musí podnikatelé úřadům poslat. Podle § 19 jde o:

  • daňové identifikační číslo poplatníka,
  • označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna,
  • označení pokladního zařízení, na kterém je tržba evidována,
  • pořadové číslo účtenky,
  • datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky, pokud je vystavena dříve,
  • celkovou částku tržby,
  • bezpečnostní kód poplatníka,
  • podpisový kód poplatníka,
  • údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu.

Údajem o evidované tržbě zasílaným datovou zprávou je také:

  • celková částka plateb určených k následnému čerpání nebo zúčtování,
  • celková částka plateb, které jsou následným čerpáním nebo zúčtováním platby,
  • daňové identifikační číslo poplatníka, který pověřil evidováním této tržby poplatníka, který tržbu eviduje,
  • základ daně z přidané hodnoty a daň podle sazeb daně z přidané hodnoty,
  • celková částka v režimu daně z přidané hodnoty pro cestovní službu,
  • celková částka v režimu daně z přidané hodnoty pro prodej použitého zboží.

Kdo bude moct evidovat tržby ve zjednodušeném režimu, nebude muset tyto údaje posílat hned, ale bude na to mít 5 dní od uskutečnění evidované tržby.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+