Hlavní navigace

Jen pětina zákazníků si vybírá e-shop podle cen

Pouze pětina zákazníků si vybírá konkrétní e-shop, kde chce nakoupit, podle nejnižších cen. Nejčastěji lidé totiž volí obchod podle zkušeností a referencí (v 69 % případů). 6 procent respondentů pak vybírají dle nabídky služeb a 5 procent podle šíře sortimentu. Vyplývá to z průzkumu, který letos v září provedl nákupní portál Kasa.cz. Průzkum byl proveden na vzorku takřka 3000 respondentů.

Největší mezery tuzemských e-shopů zákaznici spatřují v oblasti kvality služeb a péče o zákazníky. Přestože výborné či dobré zkušenosti s nákupem má celkem 95 % zákazníků, péči o zákazníky a služby považuje 59 % z nich za největší slabinu českých online obchodů.

Průzkum dále překvapivě ukázal, že zákazníci považují za druhou nejčastější slabinu e-shopů šíři nabídky (21 %). Za třetí negativum pak označili vzdálenost kamenné výdejny od bydliště (14 %). Vhledem k tomu, že zákazníci hodnotili všechny možnosti internetového nakupování, tedy i aukční či inzertní portály, kde službám není věnován téměř žádný prostor, je pochopitelné, že nespokojenost s mírou péče o zákazníky dosahuje v průměru tak vysokých procent, uvedla Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Právě u aučkních a inzertních portálů mají zákazníci s péčí o zákazníky a službami nejhorší zkušenosti (43 %). U malých internetových obchodů tuto slabinu uvedlo 37 % respodentů, u serverů hromadného nakupování pak 14 % a u velkých multisortimentních obchodů 6 %. Z průzkumu také vyplynulo, že zákazníci nakupují na internetu především z důvodu výhodných cen (41 %) a pohodlí nákupu a dopravy až do domu (39 %). Čtěte více: Jan Vetyška: Český zákazník je náročný, e-shopy si vychoval do nadstandardních služeb

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Měšec.cz: 6 změn v novele občanského zákoníku

6 změn v novele občanského zákoníku

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?