Hlavní navigace

„Jsem stálý zákazník, dej sem slevu.“ Má na to obchodník slyšet?

 Autor: 258398
Martin Matějka

Nakupují u vás často a chtějí za to bonusy. Třeba právě v podobě slev. Vyslyšet, nebo nevyslyšet? Toť otázka.

Tohle při provozu našeho e-shopu slýchám poměrně často. Chodí docela dost emailů, kde se zákazníci dožadují slevy, protože nakupují relativně často (tedy zhruba jednou za jeden až dva měsíce). My ale na SmallCars žádné slevy nedáváme. A já si pořád lámu hlavu, jestli je to dobře nebo špatně.

Mohlo by vás zaujmout: Nenabízejte slevy bezhlavě. Známe trháky i propadáky slevových serverů


Autor: 258398

V tomhle článku se nedozvíte, zda se věrnostní slevy vyplatí dávat nebo ne. Sám v tom nemám jasno, a proto to berte jako podnět k diskuzi. Zajímá mne, jak se to třeba řeší v jiných e-shopech, napříč obory. Nebo jak na to koukáte jako zákazníci.

Čtěte také: Udržet zákazníka v e-shopu vyjde levněji, než si „pořizovat“ nového

Proč nad tím přemýšlím?

Na SmallCars prodáváme modely aut. Dost komunitní zboží, takové pěkné, prostě hobby záležitost. Jednou z našich obrovských výhod je fakt, že velkou část sortimentu nenajdete v ČR nikde jinde než u nás. Zní to možná hnusně, ale zákazníci většinou prostě nemají možnost nakoupit jinde než v našem obchodě.

A ač si jejich důvěry a loajality vážím, žádné slevy za pravidelné odběry nenabízíme.

Ale pořád se mi v hlavě točí otázky

  • Když začneme nabízet slevy za pravidelné odběry, prospěje to businessu? 
  • Prodáme toho víc?
  • Nevyjde to ve finále nastejno? Sice prodáme o něco víc, ale zas na úkor marže? 
  • Má smysl dávat nějaký nefinanční benefit?
  • A má smysl vůbec věrnostní program řešit, když máme unikátní produkt?
  • Je cena v našem oboru vůbec ten rozhodující faktor, zda člověk nakoupí či nikoli?

Čtěte také: 5 pravidel, jak získat a udržet věrného zákazníka

Zatím pokaždé, když jsem nad tím přemýšlel, zvítězil nakonec business pohled. Vždy jsem to zavrhnul. Ale co když je to chyba a mohl bych tím přilákat daleko víc zákazníků? Zvýšit tím průměrnou hodnotu objednávky u stávajících zákazníků?

Když už, tak jak?

Když už tedy zvážím, že bychom začali věrnostní program nabízet, tak jakou formou? Co bude pro zákazníky zajímavé?

  • Procentuální sleva na další objednávky při odběru X korun za měsíc?
  • Sbírání bodů, které je možné občas proměnit za model či slevu?
  • Nebo něco úplně jiného?

Když nad tím přemýšlím, asi opravdu nejzásadnější otázkou pro mě je, zda opravdu je potřeba budovat věrnostní program, když mám tu kliku mít produkty, které ostatní nemají.

Jasně, ne všechny, je to zhruba čtvrtina sortimentu, ale i tak je to něco, co nás dělá ojedinělými. Navíc, zbytek sortimentu je tak široký, že když už k nám někdo přijde, zpravidla neodchází, protože by nenašel, co hledal.

Co si o tom myslíte vy? Používáte věrnostní programy? A jak vám to funguje? Podělte se v komentářích.

Našli jste v článku chybu?

31. 3. 2015 11:13

vikous (neregistrovaný)

Osobně klientům slevy občas dám ale hodně si vybírám a vždy zvažuju o jakého jde klienta a zda se mi poskytnutí slevy vyplatí.
Byť nenabízím nejlevnější produkty a klient může sehnat i levnější, tak jim oproti konkurenci poskytuji zpravidla servis, který jinde nenajdou. A pokud po mě klient požaduje slevu, tak mu na rovinu řeknu, že pokud mu jde o cenu, ať jde jinam. Toto se mi osvědčilo a bázi klientů, kterou mám, mám hodně stabilní a příjem mi pokryje vše co potřebuji. Když jsem slevy uděloval…

26. 3. 2015 18:27

J (neregistrovaný)

chybi mi cisla - tvrdite ze mate na CR unikatni produkt. Jde koupit napr. v Nemecku? o kolik je tam levnejsi? Kolik stoji Vas prumerny produkt?

Dan priklad - pokud v Nemecku neco nabizi o 10-20% levneji a stoji to tedy jen 800 CZK a ne 1000 CZK tak bych to asi koupil v CR (s ohledem na postovne). Pokud se ale bavime o necem co stoji 10tisic nebo vic tak pak uz neni jedno jestli zaplatim 10tis nebo 8tis.

Vetsinu elektroniky jsem kupoval v CR, pak jsme chteli masazni kreslo - v CR stalo 8.5 tisi…

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Test Philips 24PFS5231 s Bluetooth repro

Test Philips 24PFS5231 s Bluetooth repro

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

120na80.cz: Jmelí je více léčivé než jedovaté

Jmelí je více léčivé než jedovaté

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Podnikatel.cz: Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel

Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují