Jste nejlepší? Dokažte to v evropské konkurenci

Evropská komise chce i letos ocenit a podpořit úspěšné podnikatelské projekty. Do velké unijní soutěže se můžete přihlásit i vy.

Evropská komise pořádá už sedmý ročník soutěže Evropské ceny za podporu podnikání, ve které oceňuje a odměňuje nejúspěšnější projekty veřejné správy zaměřené na podporu podnikání a podnikavosti v celé Evropě. Účastnit se jí mohou vnitrostátní, regionální a místní správní orgány a partnerství veřejného a soukromého sektoru usilující o podporu ekonomiky a podnikání ve svém regionu.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Uspějí letos v Evropských cenách za podporu podnikání i Češi? 

Soutěž probíhá ve dvou fázích. Úspěšné subjekty vybrané v národním kole soutěže se mohou ucházet o ocenění na evropské úrovni. V evropském kole vybere mezinárodní porota vítěze každé kategorie a vítěze Velké ceny poroty. Slavnostní vyhlášení výsledků a udílení cen proběhne v listopadu 2013 v litevském Vilniusu.

Přihlášky do českého národního kola soutěže je možné zasílat do 1. června 2013 na adresu uvedenou v přihlášce, kterou naleznete v dokumentech ke stažení. Národním koordinátorem soutěže v České republice je Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Soutěžní kategorie

Cena za podporu podnikatelského ducha — oceňuje aktivity, které podporují podnikatelské myšlení a podnikatelskou kulturu zejména u mladých lidí a žen.

Cena za investice do dovedností — oceňuje iniciativy vedoucí ke zlepšení podnikatelských, odborných, technických a manažerských dovedností.

Cena za rozvoj podnikatelského prostředí — oceňuje regionální nebo místní iniciativy vedoucí k zakládání a růstu soukromého podnikání, zjednodušení legislativních a zákonných procedur a implementaci principu „mysli především na malé“ ve prospěch malých a středních podniků.

Cena za internacionalizaci podnikání — oceňuje aktivity zaměřené na podporu malých a středních podniků, které umožní lépe využít příležitosti, které nabízí trh v Evropské unii i ve světě.

Cena za podporu rozvoje zelených trhů a efektivního využívání zdrojů — letošní novinka uznává postupy, které malým a středně velkým podnikům pomáhají v přístupu na zelené trhy a pomáhají jim zlepšit efektivitu využívání jejich zdrojů například formou rozvoje ekologických dovedností, zajišťováním kontaktů i financováním.

Cena za odpovědné podnikání přístupné všem — oceňuje ty, kteří podporují společenskou odpovědnost podniků a udržitelné obchodní praktiky v sociální oblasti nebo v oblasti životního prostředí. Tato kategorie rovněž oceňuje úsilí o podporu podnikání mezi znevýhodněnými skupinami, jako jsou nezaměstnaní, zdravotně postižené osoby a příslušníci národnostních menšin.

Z historie soutěže

Evropské podnikatelské ceny za podporu podnikání se udělují už od roku 2006. A to za vynikající výsledky v podpoře podnikání malých podniků na vnitrostátní, regionální a místní úrovni. Soutěže se od jejího zahájení zúčastnilo více než 2 000 projektů, které podpořily vytvoření celkem více než 10 000 podniků. Cílem soutěže je mimo jiné propagovat a sdílet příklady osvědčených politik a postupů v oblasti podnikání, zlepšit povědomí o úloze, kterou podnikatelé v evropské společnosti sehrávají, a podpořit a inspirovat potenciální podnikatele. Podnikání je totiž nejvýznamnější hnací silou hospodářského růstu a tvorby pracovních příležitostí.

widgety

V soutěži už bodovali i Češi. Například v roce 2009 získal mezinárodní uznání projekt Podnikatelského inovačního centra Zlín v kategorii Cena za rozvoj podnikání.

Další informace o Evropských cenách za podporu podnikání naleznete na Twitteru, případně můžete navštívit její oficiální stránky na Facebooku.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+