Každý obor podnikání chce při startu své. Profesionálové radí, co nepodcenit

Začátky podnikání se obor od oboru trochu liší. Na co si dát v různých oblastech pozor a co nezanedbat?

Začátek podnikání se v různých oborech liší. Záleží totiž na síle konkurence i specifikách daného odvětví. Jak vidí start podnikání sami podnikatelé a co radí nováčkům?

Ve službách je klíčový personál

Kadeřníci doporučují držet se při zakládání salonu při zemi a nebýt naivní. Mít jakýkoliv podnik vyžaduje velké investice, především časové. Je to starost na každý den a soukromý život jde stranou, uvádějí na základě vlastní zkušenosti Zuzana Böhmová a Pavel Kalina z ADVANCE studia. Pozor je třeba dát na provozní náklady a podle Jakuba Hájka z kadeřnictví Hairgods nelze u této služby podceňovat výběr personálu. Čtěte více: Chcete si založit vlastní kadeřnický salon? Ohlídejte si úřady

Klíčovou roli dobře vybraného personálu zdůrazňují také podnikatelé, jejichž byznysem je provoz restaurace. Například Robert Staněk z restaurace U Perónu. Ten také radí vyvarovat se při rozjezdu svého podniku půjček. Lepší je začínat pomalu a po krůčcích, než si zlámat vaz velkým úvěrem, konstatoval pro server Podnikatel.cz. Čtěte více: Pokud zakládáte restauraci, dávejte si pozor na půjčky. Radí profesionálové

V dalších oborech spadajících pod služby je dobré nepodceňovat vzdělání a praxi – protože, jak připomíná Karel Beran ze Spa & fitness Hotel Imperial, pouze kurz z vás profíka neudělá. To je případ masérů, ale také vizážistek.

Specifickou oblastí podnikání je taxislužba. Ti, kteří se jí věnují jako OSVČ, upozorňují, že je zvlášť potřeba dát si pozor na nepoctivé praktiky, které se v oboru vyskytují. Taxikář Radek Mezera podotýká, že je třeba pečlivě číst veškeré smlouvy, které živnostník v oboru uzavře, a případně se nebát porady s právníkem. Nutné je sledovat novelizace zákonů a vyhlášek spojených s provozem taxislužby a také pamatovat na péči o své klienty, zajistit si jejich návratnost, dodává taxikář Petr Novák. Čtěte více: Živit se jako taxikář na vlastní triko se zpočátku prodraží, varují profesionálové

EBF

Pro e-shop je nutná dobrá strategie

V e-shopech je na českém trhu poměrně velká konkurence. Není proto divu, že podnikatelé radí mít při založení e-shopu pečlivě promyšlenou strategii a také uvažovat, do jaké reklamy se vyplatí investovat peníze. Stěžejní záležitostí je pro e-shop grafika a vzhled jako takový, tomu by se měla věnovat velká péče, říkají Martina a Marko Milosavljević, kteří stojí za e-shopem Eurooptik.cz. Čtěte více: Založit e-shop rozhodně není jednoduché, tvrdí profíci z oboru

Foto: www.isifa.com

 
1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 4. 2012 8:02

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+