Hlavní navigace

Koho se dotkne evidence tržeb, bude muset pracovat s elektronickými podpisy

Autor: 258398
Daniel Morávek

Všichni podnikatelé, kterých se bude elektronická evidence tržeb týkat, budou muset pracovat s elektronickými podpisy, respektive s elektronickými značkami.

Elektronická evidence tržeb (EET) se dotýká i oblasti DPH. Ministerstvo financí totiž v souvislosti s EET navrhuje, aby daňová přiznání (a další vybraná podání) k DPH už nešla posílat skrze datové schránky. Nově by se navíc povinnost elektronické komunikace u DPH týkala i drobných plátců DPH, kteří mají dosud výjimku. Jak navíc upozorňuje server Lupa.cz, všechny subjekty, kterých se bude elektronická evidence tržeb týkat, budou muset pracovat s elektronickými podpisy, resp. elektronickými značkami, a s tomu odpovídajícími prostředky.

Čtěte více: Elektronickou evidenci tržeb má kompenzovat nová sleva na dani, činí 5000 Kč

Finanční úřady nechtějí DPH přes datové schránky

Jak již server Podnikatel.cz uvedl před týdnem, ministerstvo chce změnit podmínky elektronických podání u DPH.

Novinka se týká těchto podání u DPH:

  • daňové přiznání nebo dodatečné daňové přiznání,
  • kontrolní hlášení nebo jiné hlášení, s výjimkou hlášení podle § 19,
  • přílohy k daňovému přiznání, dodatečnému daňovému přiznání nebo hlášení
  • souhrnné hlášení nebo následné souhrnné hlášení,
  • přihlášku k registraci nebo oznámení o změně registračních údajů; to neplatí pro identifikované osoby

Nově mají za povinnost všichni plátci DPH podávat výše zmíněná podání pouze datovou zprávou ve formátu a struktuře zveřejněné správcem daně:

  • podepsanou uznávaným elektronickým podpisem,
  • s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky,
  • s ověřenou identitou podatele prostřednictvím certifikátu pro evidenci tržeb, nebo
  • dodatečně potvrzenou za podmínek uvedených v daňovém řádu.

Formuláře navíc už nepůjde posílat prostřednictvím datové schránky. Cílem však není omezit autentizační funkci datové schránky. Uživatelé datových schránek tak budou moci využít svých přístupových údajů do datových schránek k tomu, aby autentizovali podání, která učiní prostřednictvím zmíněného daňového portálu finanční správy (což je způsob, který již v současnosti úspěšně funguje), doplnilo ministerstvo v důvodové zprávě.

dan_nemovitost

Koho se dotkne EET, ten bude muset pracovat s elektronickými značkami

Jak upozornil na serveru Lupa.cz Jiří Peterka, nezávislý konzultant a publicista, z návrhu vyplývá, že všechny subjekty, kterých se bude elektronická evidence tržeb týkat, budou muset pracovat s elektronickými podpisy, resp. elektronickými značkami, a s tomu odpovídajícími prostředky. Ostatně, ono to vyplývalo už i z dosud zveřejněných informací, podle kterých mají být jednotlivé zprávy o konkrétních tržbách elektronicky podepisovány (přesněji: opatřovány elektronickými značkami), vysvětlil Peterka.

Čtěte více na Lupa.cz: Správci daně už nechtějí přijímat podání přes datové schránky

Našli jste v článku chybu?
30. 4. 2015 10:07
ferda (neregistrovaný)

Takze, kdyz jsem se ted proste a jednoduse prihlasila do datovky a poslala zpravu s prilohou ve formatu xml, mela jsem vyreseno. Nyni to bude zjednodusene, vyplnim to opet na strankach financni spravy, z tama to nejakym zahadnym zpusobem odeslu a potom se prihlasim do datovky, abych potvrdila, ze jsem jim poslala dokument v xml? Misto jednoho kroku se bude resit duplicitne 2 kroky. No, oni urednici to berou podle sebe, polovinu pracovni doby prelelkuji,t ak maji pocit, ze to tak maji i podnikate…