Hlavní navigace

Seznam: Kominíci byli jedni z posledních, kteří začali používat výhody internetu

 Autor: 258398
Miroslav Šíma

Kominicí a hodinový manžel, řemesla, která se v posledních letech začala intenzivně zajímat o investice do propagace svých stránek. Zjistil to Seznam.cz.

Inzerovat na internetu se dnes považuje za naprostou samozřejmost. Ne vždy tomu však tak bylo. Některá netradiční „offlinová“ řemesla, jako například kominictví, si cestu ke své internetové prezentaci nalezla až během několika posledních let. 

Přesun od klasické inzerce do online světa je dobře vidět například i u oboru „instalatérství a topenářství“, kde jen mezi roky 2008 a 2009 živnostníci na Seznam.cz proinvestovali na svou propagaci o 37 % prostředků více než v letech minulých. Doba se tedy mění. 

Ukazuje se, že kromě klasické inzerce, jež má většinou podobu malého inzerátu v místních novinách, sází malí živnostníci v současnosti hlavně na internet. Úplně naopak je tomu u tradičních internetových hráčů, jako jsou například e-shopy, kde investice do internetové prezentace rostou každý rok v průměru o 39 %. Zásadní rozdíl je zřetelný i u cestovního ruchu. Cestovní kanceláře a agentury zvýšily své investice za poslední tři roky do prezentace na internetu o 67 %. 

Nové obory a řemesla si nacházejí cestu k internetu 

Velké nárůsty investic do inzerce lze také zaznamenat například u oborů, které na trhu teprve vznikaly nebo ještě vznikají. Za příklad dobře poslouží služba „hodinový manžel“, kde investice do vlastní prezentace narostla za poslední 3 roky o 2962 %. V řemeslných oborech, přesněji třeba instalatérství a topenářství, byl v internetové inzerci nejsilnější rok 2009. V té době zadavatelé na Seznam.cz utratili o 37 % více než rok minulý. Zajímavým příkladem je i kominictví. Zde podnikatelé na Seznam.cz v posledních třech letech zvýšili inzerci o 144 %.

Vývoj investic do reklamy (obory a řemesla)

Zdroj: Seznam.cz

Cestovní ruch – od papírového katalogu až k srovnávači cen 

Zásadní rozdíl je zřetelný i u cestovního ruchu. Cestovní kanceláře a agentury zvýšily své investice za poslední tři roky o 67 %, což oproti minulým rokům znamená rapidní přesun od tisku k onlinu. Objednat si dovolenou přes internet dnes není nic neobvyklého. Ještě před pár lety tomu bylo úplně jinak. 

Rok 2009 byl v investicích do reklamy v cestovním ruchu opravdu významný. Ze statistik společnosti Seznam.cz vyplývá nárůst o 35 % a velmi podobný růst pokračoval i v roce 2011. Letošní sezóna by navíc mohla být rekordní.

Vývoj investic do reklamy v oblasti cestovního ruchu

Zdroj: Seznam.cz

Internetový obchod vládne

Jedny z největších investic do internetové reklamy lze zaznamenat mezi subjekty, které na internetu přímo podnikají. V posledních několika letech na českém internetu vyrostly tisíce obchodů. 

Vývoj investic do reklamy v oblasti internetového nakupování

Zdroj: Seznam.cz

Převzato ze Seznam blog

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

DigiZone.cz: R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Podnikatel.cz: Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

DigiZone.cz: Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Měšec.cz: Komu musí od ledna zvýšit mzdu?

Komu musí od ledna zvýšit mzdu?

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Lupa.cz: Teletext je „internetem hipsterů“

Teletext je „internetem hipsterů“

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

Root.cz: Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?