Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Komu patří v restauraci dýško? Sledujte zprávy z byznysu

Michal Andera

Žádný český právní předpis spropitné výslovně neřeší. Z toho důvodu rovněž není stanoveno, zda dýško náleží konkrétnímu číšníkovi, kuchaři nebo majiteli.

Komu vlastně patří dýško, které necháváte v restauraci? Podle právníků lze spropitné považovat za dar, která odráží míru spokojenosti s konkrétním zaměstnancem restaurace. 

Pokud tedy projeví host vůli ocenit příjemnou obsluhu, mělo by spropitné náležet obsluze, bude-li chtít spropitným odměnit kuchaře, mělo by spropitné náležet kuchaři. Ve valné většině případů ale host výslovně neřekne, koho chce svým spropitným odměnit, proto nakonec záleží tedy vždy na zavedených zvyklostech v dané restauraci.

Našli jste v článku chybu?
19. 6. 2013 16:54

A proto abychom předešli nedorozuměním, komplikacím a problémům s daněním dýško nedávám, konečně objednal jsem si službu a zboží se stanovenou cenou a tu zaplatím, nevidím důvod dávat jen tak něco navíc zrovna v tomto typu podniků.