Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Konkurence rozšiřuje služby na železnici, ženy mají samostatné kupé

Autor: 397604
Redakce

Nalákat více žen k cestování vlakem. To je cíl Českých drah, které pro ně nabízejí samostatné kupé. Co dalšího se na železnici chystá?

Tiché kupé, kupé pro ženy, kupé pro matky s dětmi, vagóny českých vlaků začínají rozšiřovat své služby. Poslední novinkou je samostatné kupé pro ženy. To zavádějí České dráhy, které tak chtějí přilákat k cestování vlakem více žen. Samostatný oddíl by pro ně měl být bezpečnější a ženy by se tak podle drah nemusely bát cestovat vlakem, především ve večerních hodinách.

Nové kupé zatím v testovacím provozu

Samostatné oddíly už fungují, zatím však v testovacím provozu. Označeny jsou speciálním piktogramem. Zda v kupé sedí jen ženy, pak kontroluje průvodčí, který by případné mužské osazenstvo požádal o přemístění do kupé jiného. Oddíly jenom pro ženy jsou navíc umístěny v blízkosti vlakového personálu, což má podpořit ještě větší pocit bezpečí při cestování.

Speciální kupé nejsou na železnici ničím výjimečným. Už existují například tzv. tiché oddíly, kde nesmí cestující telefonovat. Již delší čas je k dispozici kupé vyhrazené pro matky s dětmi.

Na železnici přichází další přepravce

Nové služby přicházejí v době, kdy vstup na železnici ohlásila další společnost. Po společnosti RegioJet rozjede své vlaky také společnost LEO Express, která již převzala od svého dodavatele první nový vlak. Nízkopodlažní elektrická souprava absolvuje na jaře letošního roku testovací provoz. Čtěte také: Souboj RegioJet vs. České dráhy? 6:4 vyhrává firma RegioJet

FIN17_soulejova2

LEO Express postupně nakoupí celkem pět takovýchto jednotek, které začnou ještě letos přepravovat cestující mezi Prahou a Ostravou. Naše vlaky jsou vybaveny technologiemi odpovídajícími roku 2012, a ne těmi z osmdesátých let minulého století, na jaké byli dosud Češi na železnici zvyklí, obul se do Český drah Leoš Novotný, majitel LEO Express. Ten zároveň doplnil, že chce být na železnici nejlepší. Čtěte více: RegioJet: ČD zneužívají své monopolní postavení

Vyhodnotili jsme si proto celkem jednadvacet klíčových kritérií, podle kterých se lidé rozhodují při výběru svého přepravce, a celý koncept naší nové vlakové dopravy jsme tomu přizpůsobili, uzavřel Novotný.

Našli jste v článku chybu?
7. 2. 2012 11:23
Šťoura (neregistrovaný)

Přiznám se, že od ženy jsem souhlasnou reakci ani nečekal. Svědčí to o tom, že máte skutečně zdravý úsudek a naprosto objektivně posuzujete aktuální stav věci. I já musím souhlasit s tím, že se ve vlacích a dopravních prostředcích všeobecně vyskytují nejrůznější živly, se kterými by se nechtěl potýkat ani chlap, natož ženská a osádka vlaku opravdu nemá žádné pravomoce a počítám, že tím pádem ani velký zájem toto řešit. Takže namísto toho, aby vykázali z vlaku nějaké nežádoucí elementy, zaměřují …

7. 2. 2012 10:04
mamcaRBK (neregistrovaný)

Dobrý den.Souhlasím s Vámi, také mi to připadá trochu padlé na hlavu. Před mnoha lety, když jsem jezdívala s dětmi za svou matkou - tehdy to bylo ještě cenově přijatelné- bylo časté, že na delších tratích byl vagon pro matky s dětmi. Nebyl za to žádný příplatek, ale všichni věděli, že kde jsou děti, není klid. A já jsem mohla cestou dětem číst a hrát si s nimi. Vagon byl na trati Liberec- Stará Paka, bylo to dost daleko. Nevím, proč by musel být vagon nebo kupé jen pro ženy. Problém je spíš v to…