Kreativní rána už jsou i v Brně, prvními hosty byli dva úspěšní podnikatelé

V Brně startuje cyklus setkávání s názvem Kreativní rána. První z nich si nenechalo ujít 120 lidí a návštěvníci si povídali s úspěšným podnikatelským duem.

Na úvod je potřeba zmínit, že brněnská Kreativní rána nemají nic společného s celosvětovou akcí Creative Mornings. Myšlenka pořádat takzvaná Creative Mornings vznikla v roce 2008 v New Yorku a její autorkou je designérka Tina Roth Eisenberg. Akce je určena pro každého, koho téma a řečník zajímají, pro kohokoli, kdo chce poznat nové lidi a získat inspiraci. Tina Roth Eisenberg si uvědomila, že ji na konferencích nejvíc baví povídání s ostatními návštěvníky u šálku kávy během pauz mezi přednáškami. Samotné přednášky jsou většinou příliš dlouhé, je jich moc a konference obvykle zaberou celý den. Proto jsou Creative Mornings dynamická a volně vedená.

To, co před pěti lety na podzim začalo jako komorní akce v jejím ateliéru, přerostlo v pravidelná setkávání, kterých se jen v New Yorku účastní stovky lidí. Koncept se velmi brzy rozšířil do světa a dnes pod hlavičkou Creative Mornings funguje v 45 velkých městech na všech kontinentech, Prahu nevyjímaje.

Kreativní rána v Brně

Ilustrační obrázek.
Autor: http://www.isifa.com

Creative Mornings propojují a inspirují lidi ze všech kontinentů. Po Praze se k nim zatím neoficiálně přidává i Brno. 

Cyklus setkávání se zajímavými lidmi teď začal i v Brně. Jelikož se Creative Mornings zaměřují především na města nad půl milionu obyvatel, brněnská odnož zatím nedostala oficiální licenci. Až v New Yorku uvidí, že nám to jde, licenci dostaneme. V Bratislavě ji taky nemají a šlape jim to výborně, je přesvědčen organizátor brněnských setkání Matúš Labanc. Proto zatím akce používá český název Kreativní rána.

Cyklus přednášek a setkání se zajímavými osobnostmi bude hostit Místodržitelský palác Moravské galerie. První Kreativní ráno se v Brně odehrálo včera, tedy 11. dubna. Hosty byli majitelé Baru, který neexistuje, Andrej Vališ a Honza Vlachynský. Jedná se o dva studenty, kteří přišli s tradičním podnikatelským plánem, ale začali na něm pracovat zcela obráceně. Nejdřív svému baru udělali reklamu a skutečně ho otevřeli až po nějaké době. Více o nich server Podnikatel.cz připravuje do dalšího dílu seriálu Příběhy podnikatelů. Setkání s těmito dvěma úspěšnými mladíky si nenechalo ujít 120 lidí, což dvojnásobně předčilo původní očekávání pořadatelů. Mělo to úžasnou atmosféru a velmi rádi se v pozici posluchačů zúčastníme i příštího pokračování. Inspirace a šance vidět, že něco funguje, je dnes pro mladé lidi, ale i profesionály ze všech možných oborů, velmi důležitá, komentuje své pocity Honza Vlachynský.

Zatím jsou brněnská Kreativní rána pouze pilotním projektem. Pokud budou mít první tři setkání vysokou návštěvnost, chystají je organizátoři naplno rozjet od září. To by se konala dvakrát do měsíce, stejně jak je zvykem ve větších městech. Hosté na měsíc květen a červen ještě nejsou známí. Naším cílem je vytvořit v Brně neakademické kreativní prostředí pro setkávání mladých talentovaných lidí. Studenti a mladí lidé se setkají s profesionály ze všech možných oborů při neformální akci, což jim nabídne příležitost sdílet své zkušenosti a kontakty. „Důležité je, aby je Kreativní rána inspirovala k vlastní kreativitě, říká vedoucí projektu Matúš Labanc.

Creative Mornings v Praze

V metropoli fungují Creative Mornings už skoro rok. Kapacita se mírně liší podle možnosti prostor, zpravidla však hostí kolem stovky návštěvníků. Lidé projevili o účast obrovský zájem a proto je nutné se na každé setkání registrovat týden dopředu prostřednictvím rezervačního systému. Registrace jsou obsazeny během pár desítek minut po spuštění, což nás samozřejmě těší a je to pro nás důkazem, že lidé takovou aktivitu oceňují, říká Lada Brůnová, organizátorka Creative Mornings Prague. Pro všechny, kteří se na akci nedostanou, je ale zprostředkován živý přenos pomocí Google Hangouts.

widgety

Od ledna 2013 mají každý měsíc všechna města, která získala licenci Creative Mornings, jedno společné téma. Pro něj se následně hledá vhodný člověk, který má k tématu co říct a nebojí se na něj dívat z netradičních úhlů pohledu. Cílem setkání je totiž vytrhnout posluchače ze zaběhnutých rutin a poodkrýt nástrahy stereotypního myšlení. A tomu by se neměli bránit ani podnikatelé.

Pokud bych měla jmenovat konkrétně, mohu zmínit například Martina Charváta, který vystoupil na úplně prvním setkání a zaměřil se na bourání paradigmat napříč obory. Motion designer Lukáš Veverka rozpoutal debatu o hranicích morální odpovědnosti za naši práci. Manažer Jiří Zavadil promluvil na únorovém setkání o penězích a managementu problémů, uvádí Lada Brůnová.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+