Krize je pryč. Maloobchodníci startují své plány rozvoje

Česká republika je na 10. místě v hledáčku maloobchodníků pro expanzi. Největší zájem o nás mají řetězce s módou všech cenových skupin.

Důvěra v globální maloobchodní trh roste. Počet maloobchodníků plánujících v roce 2014 rozsáhlou expanzi dramaticky vzrostl, globální maloobchodní trh se tedy opět těší důvěře maloobchodníků. Více než jedna třetina, konkrétně 35 %, maloobchodníků plánuje v nadcházejících 12 měsících rozšířit své portfolio obchodů o 40 či více prodejen. Z těchto maloobchodníků patří mezi nejaktivnější sektory střední kategorie módy a vyšší kategorie módy, přičemž každý z výše jmenovaných sektorů představuje téměř třetinu z celkového počtu. Rostoucí důvěra zákazníků a obnovená vitalita v mezinárodní maloobchodní komunitě otevírá dveře rozsáhlé expanzi. Zatímco se v uplynulých letech tempo mezinárodního růstu zpomalilo, nyní maloobchodníci jasně ukazují záměr materiálně investovat do své sítě prodejen. Jejich volba širokého spektra trhů poukazuje na pokračující důležitost přeshraničního růstu. A Německo jednoznačně patří v tomto roce k trhům, o nějž je největší zájem. Stále trvající přitažlivost těchto států je odrazem současné síly a rozmachu jejich ekonomiky a rovněž úspěchů několika zbrusu nových účastníků trhu, komentuje výsledky studie Peter Gold ze společnosti CBRE.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Nejvyhledávanějším maloobchodním trhem je Německo, které poutá zájem 40 % mezinárodně působících maloobchodních prodejců. Německo vede před Francií, Velkou Británií, Rakouskem a Čínou. Přitahuje mezinárodní maloobchodníky především proto, že nabízí zajímavou příležitost – 20 velkých měst v rámci jediného trhu. Celosvětově zde plánuje otevřít v roce 2014 svůj obchod přes 40 % maloobchodníků a toto číslo vzroste na 70 %, pokud se berou v úvahu pouze evropské maloobchodní prodejce. Německo je mimo jiné druhým nejdůležitějším cílem amerických maloobchodníků. Česká republika se v žebříčku zemí, ve kterých maloobchodníci plánují otevřít svůj obchod, umístila na desátém místě. Studie naznačuje, že Česko je atraktivní pro maloobchodníky ze všech segmentů, dominuje tu však zejména móda všech cenových kategorií. Z hlediska země původu je Česká republika nejatraktivnější pro evropské maloobchodníky, říká Veronika Tebichová z české pobočky společnosti CBRE.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+