Hlavní navigace

Kupujte České květiny. Podpoříte naše pěstitele a vydrží vám

 Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Redakce 24. 4. 2014

Na trhu se začínají objevovat květiny s označením Česká květina. Jedná se o novou ochrannou známku, která je zárukou kvality, čerstvosti i ekologie.

Na dnešním zahájení 35. ročníku tradiční Flory Olomouc byla představena nová ochranná známka určená pro květiny. Česká květina je registrovaná známka kvalitních českých květin. Logo může být použito pouze se souhlasem Svazu květinářů a floristů, který ji také udílí, výhradně na kvalitní rostliny. Známkou mohou být označeny pouze rostliny, které vyrostly v České republice českým zahradníkům. U nás vypěstovaná rostlina nemusí cestovat stovky kilometrů po kontinentu nebo mezi kontinenty k zákazníkovi. Kratší cesta znamená pro rostlinu menší zátěž nedostatku světla, ale hlavně se k zákazníkům fostane čerstvější. Zkrácená přeprava je navíc cenná i z ekologického hlediska, říká Jiří Horák, předseda Svazu květinářů a floristů ČR.

Ochranná známka Česká květina
Autor: Svaz květinářů a floristů ČR, podle licence: Rights Managed

Ochranná známka Česká květina

Označení Česká květina je zárukou kvality, původu a dalšího rozvoje. Mezi nejvýznamnější skupiny rostlin s označením Česká květina patří od jara do zimy primule, macešky a další dvouletky, balkonové a záhonové rostliny, hortenzie, chryzantémy, vánoční hvězdy nebo bramboříky. Označení Česká květina může získat pouze člen svazu. Souhlas s užíváním značky má stanovená pravidla a je schvalován orgány svazu. Členové svazu nejsou oprávněni užívat značku automaticky a souhlas může být pro nedodržení kvality a zásad kdykoliv odvolán. Logo, které je i novou marketingovou značkou, zatím používá osm pěstitelských firem, zhruba stejné množství o něj má zažádáno. Květiny pěstované pod touto značkou jsou pod dohledem Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského.

Pochopili jsme, že bez pořádné propagace, bez značky, bez toho, abychom se nějak prezentovali, to nemůže být, uvádí jiří Horák. Česká květina by z marketingového hlediska měla mít stejnou váhu jako potravinářská Klasa nebo Regionální potravina. Květináři kdysi žádali, aby i oni mohli využívat značku Klasa, ale byli odmítnuti. I proto vytvořili toto nové vlastní označení.

Pěstitelé květin mají zelenou

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

České květinářství na začátku 90. let téměř zlikvidovalo otevření trhu a levné dovozy. Velká zahradnictví krachovala a drobní producenti květin se tímto oborem neuživili. Ministerstvo zemědělství ale slibuje podporu. Pěstování okrasných rostlin od roku 2007 podporoval Program rozvoje venkova, a to opatřením, ve kterém mohli zájemci žádat o dotaci například na výstavbu nebo rekonstrukci skleníků a fóliovníků. Tato podpora bude pokračovat i v novém programovém období 2014 až 2020, říká šéf resortu Marian Jurečka. Loni se k nám dovezlo květin za 2,5 miliardy korun. Celkově jsme ale za květiny a utratili 8,5 miliardy. V průměru každý Čech utratí během roku za nákup květin 850 korun.

Našli jste v článku chybu?

26. 4. 2014 12:08

Martin (neregistrovaný)

"Ministerstvo zemědělství ale slibuje podporu." Dát někomu peníze vždycky znamená, že se někomu jinému musely vzít. Ve výsledku pak pro různé ministerské dotování všeho možného (a zemědělství je jedním z největších příjemců) a s tím spojené byrokracii nezbývají peníze na to, co je důležité pro ty, kterým se ony peníze berou.

Těžko něco takového ale vysvětlovat příznivci naší krachující dotační evropské unie a českým socialistů. Etatismus je v lidech hluboko zažraný.

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Vitalia.cz: Proč vás každý zubař posílá na dentální hygienu

Proč vás každý zubař posílá na dentální hygienu

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

DigiZone.cz: Sat novinky: paket Polsat a Sci-Fi Universal HD

Sat novinky: paket Polsat a Sci-Fi Universal HD