Hlavní navigace

Kvalita, pověst a původ výrobku ovlivňují nákup

Minulý týden se uskutečnila konference Retail in Detail/Fresh Food 2011 stav a perspektivy trhu čerstvého zboží, kde diskutovalo více než 150 reprezentantů výroby a distribuce čerstvých potravin. Byl zde představen výzkum GfK Czech, který potvrdil, že kvalita, dobrá pověst a původ výrobku jsou zásadními faktory ovlivňujícími nákup. České potraviny mají dobrou pověst a jsou zejména v kategoriích mléčných a masných výrobků preferovány před importem. Klíčovým parametrem pro to, aby výrobek byl vnímán jako český, je zejména produkce na území Česka, která je velmi důležitá pro 87 % spotřebitelů. České vlastnictví značky je ve srovnání s tím podstatně méně důležité (61 %).

Zdeněk Skála z Incoma-GfK rovněž potvrdil klíčový význam čerstvých potravin pro zlepšování image a celkovou diferenciaci řetězců. Další část konference byla věnována 3 vysoce aktuálním případovým studiím. Simona Sokolová, generální ředitelka OLMA, představila strategii opírající se marketingové investice, efektivně koncentrované do tradičních českých značek Zlatá Haná a Florián. Stanislav Sekyra z MAKRO Cash & Carry popsal na příkladu prodeje ryb dlouhou a systematickou cestu své firmy při budování ziskové kategorie čerstvého sortimentu. Následovalo vystoupení Františka Komory ze společnosti Crocodille, která patří mezi nečetné exportéry úspěšně exportující čerstvé potraviny i na náročné západní trhy. Závěrečný blok konference byl věnován velké diskusi o budoucnosti českého trhu čerstvých potravin, kterou moderoval Martin Mařík z časopisu Ekonom.

Toto je P.R. sdělení

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: V Plzni odstartovalo Radio 1

V Plzni odstartovalo Radio 1

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

DigiZone.cz: Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Vitalia.cz: Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase