Hlavní navigace

Letákové kampaně ohlídají peoplemetry. Mají zvýšit jejich účinnost

 Autor: www.isifa.com
Redakce

Vzniká nová metoda měření kvality roznosu neadresné pošty. Letáky budou mít vlastní peoplemetr a bude možné nezávisle měřit jejich dopad.

Ročně se jich připraví, vytisknou a roznesou zhruba čtyři miliardy. Řeč je o letácích, které končí ve schránkách a často mnohem dřív, než je ten, komu byly doručeny vůbec otevře, také v koších a popelnicích. Přesto se tento nákladný druh reklamy vyplácí a tak je jejím zadavatelům nutné nabídnout novou službu. Ta, o níž se teď začalo mluvit, by měla mít velmi dobrou účinnost a hlavně poskytnout údaje, o kterých dosud mohli inzerenti jen spekulovat. Na světe je metoda, která měří čtenost letáků.

V běžné praxi nyní kontroly probíhají souběžně jak ze strany klienta, tak dodavatelů, čímž dochází ke značnému navyšování nákladů na obou stranách, přibližuje současnou metodu Petr Angelis, místopředseda představenstva Asociace poštovních služeb. Přesné výsledky ale neexistují a nedají se navzájem porovnávat. Je to vždy otázka úhlu pohledu a objektivity. Dnes je konkrolována především úspěšnost jednotlivých distribučních vln. Nová metoda ale bude prezentovat celkovou úroveň kvality jednotlivých operátorů. Půjde o jakýsi peoplemetr, který už je zavedeným pojmem při měření sledovanosti televizních stanic.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Na řešení, jak dosáhnout přesnějších a objektivnějších výsledků , přišli specialisté na statistiku z Vysoké školy ekonomické. Navrhli metodu panelu, běžně používanou při měření sledovanosti médií nebo volebních preferencí. Ta zaručuje objektivitu a řádově vyšší spolehlivost měření, než v současnosti používané metody. Navíc by v dlouhodobém měřítku měla značně snížit náklady zadavatelů letákové reklamy i distributorů vynaložených na kontrolu kvality. Při vyvíjení nové metody se nelze inspirovat příklady ze zahraničí, neboť z veřejných zdrojů není známo, že by kvalita neadresné distribuce byla mimo Českou republiku systematicky monitorována, uvádí Jaroslav Švenka, odborník na měření kvality poštovních služeb a Petr Mazouch z Vysoké školy ekonomické doplňuje: Dnes používané metody kontroly mají nízkou vypovídací hodnotu kvůli poddimenzovanému výběru kontrolních vzorků.

Kontroly kvality neadresné distribuce se dnes využívají především kvůli případným sankcím pro distributora. Novinka ale přinese zadavatelům této reklamy ještě jeden efekt. Začne jim sloužit jako návod k tomu, jak dosáhnout požadované kvality a jak navýšit zájem o letáky. Kromě toho by nový systém měření kvality měl přinést podobný nezávislý standard, jaký poskytují například už zmíněné peoplemetry na trhu televizní reklamy. Obě strany, zadavatelé i distributoři, jsou svými kontrolami nadměrně personálně zatíženy. Prostředky vynakládané na kontroly by v budoucnu mohly být přesměrovány do nového systému, který by garantoval zvyšování standardu distribuce, věří Petr Angelis.

Našli jste v článku chybu?

14. 7. 2013 0:12

neuvedu (neregistrovaný)

Remete,
pokud nebudeme mít letáky, tak tam asi těžko budeme jezdit pro nějakou slevu, když o ní nebudeme vědět, protože nebudeme mít ony letáky. Nevím, jak vám to ještě polopatičtěji a vícekrát zopakovat, abyste pochopil, že nejsou-li letáky, není na základě čeho kupovat ve slevových akcích. Proto tam opravdu jezdit nakupovat nebudeme, protože nebudeme mít jejich letáky a tudíž nebudeme znát ani slevy v letácích nabízené.

A vaše jistotní trvzení, že tam stejně jezdit budeme ... no, možná byste …


12. 7. 2013 15:06

NN (neregistrovaný)

Vážený Nemethe,
Ramet.cz má opravdu kvalitní web, když ohlašuje, že nové stránky budou začátkem června a už je červenec a NIC !!!

Nevidím nic špatného na tom, kupuje-li někdo podle letáků. Aspoň ušetří. Proč by někdo měl dávat za kilo kuřecích řízků i 2 stovky, když je může mít za stovku? Spíš bych nákup předraženého zboží označil za schýzu. K ekonomickému chování se uchyluje i spousta bohatších a majetnějších, protože i jim vysychají zdroje zisků.


Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

DigiZone.cz: Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Vitalia.cz: Cena stejného léku se liší i o tisíce

Cena stejného léku se liší i o tisíce

Měšec.cz: Komu musí od ledna zvýšit mzdu?

Komu musí od ledna zvýšit mzdu?

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Vitalia.cz: Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Měšec.cz: Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Root.cz: Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte