Letní „okurkové“ sezóny se netřeba bát. Víme, čím a jak nabudit zákazníky

Před letní „okurkou“ vás mohou zachránit slevové portály. Čtěte, co se na nich v době prázdnin a dovolených prodává nejlépe.

S dobou prázdnin a dovolených se pomalu blíží i letní „okurková“ sezóna. Lidé na několik týdnů změní své návyky a to se projeví na tržbách řady obchodníků. Ti proto ve snaze udržet příjmy na co možná stejné úrovni přicházejí s nejrůznějšími lákadly a akcemi. Jednou z možností jsou slevy. Tentokrát ale zapomeňte na klasické výprodeje a vyzkoušejte slevové portály. Právě díky nim se v létě může zviditelnit celá řada oborů. Lidé se v letní sezóně pohybují především venku, proto mohou okurkovou sezónu zažívat fitness centra, gastro zařízení bez zahrádek, indoorová zábavní centra, wellness salony a další. Máme z těchto oborů stovky partnerů, kteří nás právě mimo svoji sezónu opakovaně využívají, potvrzuje ředitelka Slevomatu Marie Chytilová.

Skvělou příležitostí k doprodeji kapacit jsou v tomto období slevové portály pro firmy podnikající v oblasti turistického ruchu a podniky na něj napojené. Marketingová manažerka portálu Pepa.cz Jana Bačová ale dodává, že sleva může v létě zafungovat i v jiných oblastech: Dokážeme pomoci i partnerům z jiných oblastí. Ti s námi v létě spouštějí různé nabídky proto, protože by napřímo nedokázali dosáhnout určitého obratu. S některými partnery spolupracujeme už dlouhou dobu a máme od nich pozitivní ohlasy na letní propagaci jejich nabídek i proto, že i naše marketingové aktivity jsou v létě mnohem vyšší než v ostatních měsících.

Důvodů pro spolupráci se slevovým portálem právě v době dovolených je ale víc a nemusí se nutně týkat jen výše jmenovaných oborů činnosti. V letní sezóně totiž většina lidí jezdí na dovolenou, na kterou padne velká část rodinného rozpočtu. I proto bývají prodeje během léta a bezprostředně po něm nižší. A to zejména u zbytných věcí. O to větší význam má impulsivní nakupování, díky kterému lze poptávku značně posílit. Právě na práci s inspirací a impulsy se zaměřujeme i v nově spuštěném konceptu Skrz Sirény, kde ve spolupráci s vybranými partnery spouštíme časově omezené nabídky za ověřené nejvýhodnější ceny na trhu. Skrze ně lze rychle a efektivně podpořit prodej i v letní sezóně, komentuje David Beška, obchodní ředitel vyhledávače slev Skrz.cz.

Někteří obchodníci mají ke slevovým portálům výhrady a po předchozích špatných zkušenostech už s nimi nechtějí mít nic společného. Musíme si ale uvědomit, že první portály se u nás objevily před šesti lety a své nespoutané období už mají dávno za sebou. Trh se konsolidoval a přeživší portály řídí velmi zkušení a solidní lidé. Díky tomu, že už na trhu aktivně působí zhruba jen 40 slevových portálů, a ne víc než 200 jako v roce 2011, eliminovala se i možnost, že zákazníci nebo podnikatelé narazí na podvodníky. Proto Slevomat, Nakupvakci, Pepa, Slevín a další určitě stojí za vyzkoušení.

Psali jsme: Spolupráce se slevovým portálem? Už ani za nic

Letní hit: Cestování a doplňkové služby

V počátcích slevového šílenství se lidé nejčastěji sháněli po voucherech do restaurací. Posléze se do módy dostaly relaxační a wellness aktivity a móda. Tyto kategorie patří k nejoblíbenějším i dnes, ale z dlouhodobého hlediska je největším lákadlem každého slevového portálu cestování. Pobyty dnes tvoří zásadní podíl celkových tržeb všech slevových portálů a jejich význam stále ještě roste. I letos stráví řada Čechů svou letní dovolenou právě na některém z míst, které bylo nabídnuto na slevovém portálu. A je jedno, zda se bude jednat o pobyt v tuzemsku nebo v zahraničí. A že je z čeho vybírat. Například Slevín.cz má aktuálně v nabídce 1027 pobytů.

Kvůli bezpečnostní situaci ve světě je letos znatelně vyšší poptávka po dovolené v Česku. A protože se lidé na dovolené chtějí bavit, dopřejí víc svým dětem i sami sobě, mohou na tom vydělat i restauratéři, provozovatelé nejrůznějších atrakcí, sportovních aktivit a tak dále. Skvěle se prodávají nabídky zábavních a aqua parků, výlety na lodích, vyjížďky na koních, adrenalinové a sportovní zážitky, outdoorové hry i různé degustace, vypočítává Marie Chytilová. Výborně podle ní fungují i pobytové balíčky spojené s určitou aktivitou. Celoročně jsou oblíbené třídenní nabídky, ale nejčastěji lidé nakupují pětidenní balíčky. Oblíbené jsou Jeseníky, Šumava, vinařské pobyty a západočeské lázně. Ze zahraničních lokalit bodují Slovensko, Maďarsko a také Francie a Itálie, konkretizuje Jana Bačová. Pepa.cz doporučuje také nabídnout zážitky v podobě výletů na lodi nebo i obyčejný pronájem šlapadel. Z několika důvodů jsou zákazníky žádány také nabídky spojené se zdravou výživou.

Vedle pobytů a cestování je pak pochopitelně největší zájem o sezónní zboží jako jsou bazény, grily, zahradní nábytek, sportovní vybavení nebo vybavení pro kempování. Během prázdnin zákazníci také často rekonstruují dětské pokojíčky, nábytek, a další vybavení je proto také hodně v kurzu, stejně jako veškeré zboží související se začátkem školního roku, říká David Beška. Vedle toho jsou produkty, o které je zájem prakticky celoročně, tedy i během prázdnin. Mezi nimi například mobilní telefony a powerbanky. Podobně je na tom cyklicky nakupované zboží jako zvířecí krmivo nebo dětské pleny a doplňková a speciální výživa.

Dále čtěte: Nenabízejte slevy bezhlavě. Známe trháky i propadáky slevových serverů

EBF16

Dalo by se říct, že všechny produkty, které nejsou sezónní povahy nebo nepatří do žádné ze zmíněných kategorií, nechávají zákazníky spíše chladnými. Na druhou stranu právě kvůli potřebě vytvořit poptávku i po nich se na slevové portály firmy obracejí a mohou poptávku po nich nastartovat. Z naší zkušenosti lidé v létě nemají zájem o fotoprodukty. Ty jsou nejvíce prodávané před Vánocemi, upozorňuje Jana Bačová, marketingová manažerka Pepa.cz.

Pokud letos nechcete zažít další okurkovou sezónu a přemýšlet, z čeho zaplatíte nájem, dejte slevovým portálům šanci. Prázdniny jsou tu sice už za dva týdny, ale nabídka se dá připravit velmi rychle. Obyčejně je spolupráce uzavřena během jednoho nebo dvou dnů. Pokud už spolupráce s prodejcem proběhla v minulosti, jedná se dokonce o řády hodin. Jednou jsme si dokonce dělali takový interní závod a nejrychlejší spuštění nabídky od prvního telefonátu se nám podařilo realizovat do dvou hodin. Tam, kde už máme spolupráci rozjetou, lze novou nabídku nasadit prakticky během několika minut, uzavírá obchodní ředitel vyhledávače slev Skrz.cz David Beška.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+