Londýn je podle studie rájem maloobchodních řetězců. Praha je devátá

Londýn je top městem z hlediska obliby u mezinárodních maloobchodních řetězců. Praha je devátá a podle odborníků má dobře našlápnuto.

Mezinárodní maloobchodní řetězce pro svůj byznys nejvíce vyhledávají Londýn. Praha se v celosvětovém žebříčku umístila na devátém místě a je první mezi zeměmi střední a východní Evropy. Vychází to ze zjištění, které shrnuje maloobchodní index společnosti Jones Lang LaSalle, který je součástí studie Destination Europe 2013. Studie sledovala celkem 250 mezinárodních maloobchodních řetězců.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Za zboží značky Zara mohou zákazníci utrácet na všech hlavních evropských trzích.

Londýn je pro mnoho maloobchodních řetězců odrazovým můstkem, kde jejich mezinárodní expanze začíná. V poslední době jsme zaznamenali řadu příkladů amerických a čínských maloobchodníků, kteří zvolili právě tuto cestu. A další budou pravděpodobně následovat, uvádí James Dolphin, vedoucí týmu maloobchodních nemovitostí pro region EMEA Jones Lang LaSalle.

Amerika brzy trumfne Itálii

Za Londýnem se mezi nejvyhledávanějšími městy umístila Paříž následovaná Moskvou. Ukázalo se, že jediným maloobchodním řetězcem, který je zastoupený na všech hlavních evropských trzích, je Zara. Žebříček hlavních maloobchodních vývozců pak vede Itálie, jíž jsou v závěsu Spojené státy americké a Velká Británie. Podle predikcí ale USA předstihnou Itálii už v roce 2013.

Čtěte také: Jaká okresní města zvýší pro rok 2013 daň z nemovitostí? Máme komplexní přehled

Praha si vede dobře

Prostor k expanzi však maloobchodníkům nabízejí také rozvíjející se trhy. Nájemné je obecně nižší než na vyspělých trzích a předpoklady růstu prodejů jsou jednoznačně větší. St Petersburg (8. místo), Praha (9. místo), Istanbul (11. místo), Varšava (19. místo) a Kyjev (23. místo) si vedou v uvedeném přehledu a daném kontextu velmi dobře, konstatuje James Brown, vedoucí evropského výzkumu maloobchodního trhu Jones Lang LaSalle.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+