Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Luxusu se daří, bez ohledu na krizi. Kolik stojí pronájem butiku v Pařížské?

Autor: ISIFA
Jana Bohutínská

Úspory a ne právě růžová hospodářská situace. To jsou evergreeny v politice i byznysu. Pražského maloobchodu s luxusním zbožím se však, zdá se, netýkají.

Centrem a symbolem luxusu je v Praze Pařížská ulice. Navzdory panující hospodářské situaci tamější obchody s luxusním oblečením, doplňky, šperky či hodinkami renovují a rozšiřují své dosavadní prostory, a o své místo se hlásí nové značky, které chtějí na pražský, respektive středoevropský trh s luxusním zbožím vstoupit, informuje jménem společnosti Jones Lang LaSalle Markéta Miková. Značky luxusního zboží v posledních letech opakovaně vykazovaly rekordní zisky, které vyjadřují touhu zákazníků po kvalitě, dlouhodobé životnosti výrobků a jejich nadčasové hodnotě. Český maloobchodní trh se i v době krize dále rozvíjel a právě v této době na něj vstoupila řada luxusních značek, říká dále Beatrice Mouton, vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí Jones Lang LaSalle pro střední a jihovýchodní Evropu.

Do Pařížské a okolí stále proudí nové značky

V nedávné době své obchody v Pařížské nebo jejím těsném okolí otevřely módní značky Fendi, Dolce & Gabbana či La Perla, šperkařství Bvlgari a Tiffany nebo obchody s hodinkami Rolex či Cvstos. Do rekonstrukce se zase pustili u Diora, v Burberry nebo v obchodě značky Salvatore Ferragamo. A další značky se do Pařížské nebo jejího okolí teprve chystají, za všechny například známá značka hodinek Omega. 

Nájemné za maloobchodní jednotku o ploše 100 m2 se přitom podle informací Filipa Kolmera, senior konzultanta oddělení maloobchodních nemovitostí Jones Lang LaSalle, v Pařížské pohybuje na úrovni 125 až 140 euro za m2 měsíčně. Jde tedy o měsíční částku dosahující až zhruba 350 tisíc korun za stometrový obchod.

Čtěte také: Luxusní značky v krizi krachují, nebo po nich roste poptávka

Dříve chodili hlavně cizinci, teď jim konkurují domácí

Baccarat, kolekce Merveille
Autor: 2media.cz

Baccarat, kolekce Merveille

Zkušenost se začátkem podnikání v luxusním segmentu v „krizové“ době má Anna Smrkovská, která pod hlavičkou společnosti Crystal Heritage otevřela před rokem pražský obchod tradiční francouzské sklářské značky Baccarat. Obecně méně příznivou hospodářskou situaci brala jako výzvu. Ač sama říká, že má se svým obchodem nedaleko Prašné brány v Praze ještě na čem pracovat a i po roce se soustředí především na marketing a budování značky na českém trhu, za uplynulý rok se jí podařilo zvrátit jeden trend. Zatímco před rokem ze 75 procent v obchodě nakupovala hlavně zahraniční klientela, která znala značku zpoza hranic, teď se poměr otočil ve prospěch klientely domácí. A vedle svítidel, nápojového a dekorativního křišťálu rozšířila Smrkovská portfolio butiku také o křišťálové šperky – nově o kolekci šperkařky Aude Lechère (ukázka z kolekce viz obrázek). Ceny přitom drží na úrovni cen, za které se výrobky Baccarat prodávají v Paříži.

Content

Dalším aktuálním příkladem toho, že trh s luxusním zbožím nestrádá a o klientelu nemá nouzi, je otevření největšího obchodu s luxusním dámským spodním prádlem v Česku – Dessous I Dessus v Domě módy na Václavském náměstí. Stojí za ním společnost La Marque Michaely Vlčkové a zastřešuje mimo jiné značky Marie Jo, Prima Donna, Andres Sarda, Marlies Dekkers nebo Lejaby. 

Foto: www.isifa.com

Našli jste v článku chybu?
21. 6. 2012 18:51
grey (neregistrovaný)

Ono ani nejde tak o kvalitu, ale o demonstrování, my si to prostě a jednoduše můžeme dovolit a s odvoláním právě na tu kvalitu, protože snobství si vlastně nikdo připustit ani nemůže, nejen to, ani ho to nenapadne, ba ani ve snu. Jistě, kvalita je žádoucí a to nejen v Praze a v Pařížské, ale jenom pro některé, to není závist, to je prosté konstatování. S kvalitou se to má tak, že kvalitní podnikatelský záměr musí obsahovat i výdrž výrobku, atd.atd a to jen na dva roky, či po dobu záruky a to ani…